De la barmani la inspectori de șantier, roboții din Singapore acoperă deficitul de forță de muncă
Numărul 22, 8-14 iunie 2022 » Conectarea la era digitală
După ce au avut mari dificultăți să găsească angajați în timpul pandemiei de coronavirus, proprietarii de companii din Singapore s-au orientat tot mai mult către utilizarea roboților care să îi ajute să realizeze o gamă diversă de activități, precum supravegherea șantierelor de construcții și scanarea rafturilor cu cărți din biblioteci, relatează Reuters, preluată de Agerpres. Singapore se bazează în principal pe muncitori veniți din străinătate, însă numărul lor a scăzut cu 235.700 între decembrie 2019 și septembrie 2021, arată datele Ministerului Forței de Muncă, potrivit căruia pandemia de COVID-19 a accelerat „ritmul de adoptare a tehnologiei și a automatizării” de către companiile locale.
Managerul general al companiei Gammon, Michael O'Connell, spune că utilizarea robotului Spot necesită doar un angajat uman (care să îl verifice - n.r.), în timp ce operațiunile realizate în prezent de Spot necesitau în trecut doi angajați umani, care lucrau manual. „Înlocuirea nevoii de mână de lucru in-situ cu soluții autonome câștigă tot mai mult teren”, a spus Michael O'Connell, care consideră că penuriile de forță de muncă din această industrie, agravate de criza pandemică, vor continua să se manifeste și în viitorul apropiat.
Între timp, Consiliul Bibliotecii Naționale din Singapore a introdus doi roboți care citesc titlurile cărților aflate pe rafturile uneia dintre bibliotecile sale publice. Cei doi roboți pot să scaneze etichetele de pe 100.000 de cărți - ce reprezintă 30% din colecția bibliotecii - pe zi.
„Angajații nu mai trebuie să citească numerele de apel unul câte unul de pe rafturi, iar acest lucru reduce rutina și aspectele care țin de munca intensivă”, a declarat Lee Yee Fuang, directorul-asistent al Consiliului Bibliotecii Naționale din Singapore.
Singapore deține 605 roboți instalați la 10.000 de angajați în industria manufacturieră, ocupând din acest punct de vedere locul al doilea pe plan global după Coreea de Sud, care deține 932 de roboți la 10.000 de angajați, potrivit unui raport întocmit în 2021 de Federația Internațională de Robotică.
Roboții sunt utilizați și pentru sarcini care necesită interacțiuni cu clienții, iar în peste 30 de stații de metrou din Singapore urmează să fie instalați roboți care prepară cafea pentru călători.
Keith Tan, directorul executiv de la Crown Digital, compania care a creat un robot-barman, spune că această soluție a contribuit la rezolvarea „celui mai mare și dureros punct” din industria alimentelor și a băuturilor - găsirea de angajați -, în timp ce a creat totodată funcții bine plătite și care au scopul de a ajuta la automatizarea acestui sector.
Cu toate acestea, unele dintre persoanele care au testat astfel de servicii robotizate continuă să își dorească o interacțiune umană.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei