
Dinamica mediului de afaceri local, pe masa dezbaterilor la Filiala Ialomița
Numărul 16-17, 19 iulie - 1 august 2016 » Agenda CECCAR
Conducerea Filialei CECCAR Ialomița a avut, la 21 iulie, o întrevedere cu reprezentanți ai Oficiului Registrului Comerțului (ORC) Ialomița pentru a discuta trendul înregistrării și radierii de societăți în județ, ponderea PF și SC în total entități active existente în evidența ORC teritorial. Din partea ORC Ialomița a participat Constantin Bratu, director.
Discuțiile s-au concentrat pe probleme pentru care membrii filialei au solicitat clarificări, precum necesitatea schimbării obiectului de activitate principal al societății în funcție de ponderea activităților desfășurate și declarate în raportările semestriale și situațiile anuale și termenul în care aceste schimbări trebuie înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului. Un alt subiect supus atenției a fost pierderea codului de TVA ca urmare a expirării contractelor pentru sedii, ceea ce afectează activitatea foarte multor firme care nu au ținut cont de termenele existente în aceste contracte.
Totodată, dezbaterile au evidențiat evoluția înregistrării de noi entități la ORC Ialomița, care este sub nivelul aceleiași perioade a anului 2015, existând o tendință de creștere a numărului de societăți înființate și de scădere a numărului de activități individuale. Concluziile au relevat că această evoluție este rezultatul modificărilor intervenite în legislația fiscală, cunoscut fiind că mediul de afaceri este extrem de receptiv la toate schimbările pe care legislația în domeniu le aduce.
Flacăra culturii europene se aprinde la Timișoara
Mesajele de suflet ale Zilei Culturii Naționale
Debutul muzical în 2023 sub „bagheta” performanței
Sezonul expozițional de iarnă, o sărbătoare a artei contemporane
La Târgul Gaudeamus 2022 a renăscut speranța că, în România prezentă și viitoare, cartea va ocupa locul pe care îl merită
Celebrități care au unit arta cu medicina: Brâncuși și Gerota
„Tichetele culturale”, un sprijin financiar pentru „consumatorii” de produse creative
Un turneu de succes al muzicii fără frontiere