MyWIZ, secretul contabililor de succes
Directorul ANPC recomandă consumatorilor să achiziționeze bilete de avion de pe site-ul oficial al transportatorului aerian sau de la agenții de turism

Directorul ANPC recomandă consumatorilor să achiziționeze bilete de avion de pe site-ul oficial al transportatorului aerian sau de la agenții de turism

Telex » Știri 16 septembrie, 9:40  

Consumatorii ar trebui să achiziționeze bilete de pe site-ul oficial al transportatorului aerian sau de la agenții de turism, iar în situația în care drepturile pasagerilor nu sunt respectate, există posibilitatea adresării directe către instituțiile respective, recomandă directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook, citată de Agerpres. „În situația în care sunteți un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor, în cazul refuzului la îmbarcare, anulării cu mai puțin de 14 zile înainte zbor, sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puțin trei ore la sosire), aveți dreptul să primiți compensații din partea transportatorului aerian doar dacă solicitați acest drept în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia și/sau dacă depuneți o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) sau Centrul European al Consumatorilor Romania (ECC Romania)”, a scris oficialul ANPC.

Acesta atrage atenția asupra comercianților și piețelor online care nu au sediul în Uniunea Europeană.

„Dacă operatorul economic care administrează site-ul de pe care achiziționați biletele nu are personalitate juridică în Uniunea Europeană capacitatea autorităților de a interveni în protejarea intereselor consumatorilor este limitată, astfel încât nu puteți fi siguri că veți beneficia de drepturile prezentate mai sus. Aveți în vedere că firmele de claim (firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comisioane de până la 30% + TVA din valoarea despăgubirilor”, avertizează Paul Anghel.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.