Durata de remediere a deranjamentelor la internet mobil, în scădere cu peste 30%

Telex » Știri 16 august 2016  

A

PUBLICITATE
itatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat astăzi Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2015 – parametri administrativi. Potrivit acestuia, în anul 2015 furnizorii de internet mobil din România au remediat deranjamentele semnalate de utilizatori într-un interval mediu de 14 ore, cu 7 ore mai puțin față de valoarea medie raportată în anul 2014 (21 de ore). În schimb, durata de remediere a deranjamentelor la internet fix a crescut de la o medie de 25 de ore în 2014, la o medie de 39 de ore în 2015. Termenul de remediere a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp cuprins între momentul recepţionării de către un furnizor a unei reclamaţii privind un deranjament validat şi momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligația să includă în contracte aceste termene, ele variind între  3 și 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore și 72 de ore.

Raportul complet ANCOM conține detalii despre mai mulți parametri administrativi prin care Autoritatea monitorizează calitatea serviciului de acces la internet fix și mobil oferit de furnizorii din România: termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului final, frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente, frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării și termenul de soluţionare a reclamaţiilor primite de la utilizatorii finali. Datele cuprinse în Raport arată în general o îmbunătățire a valorilor medii aferente tuturor indicatorilor administrativi de calitate, atât pentru serviciile de acces la internet furnizate la punct fix cât și pentru cele furnizate la puncte mobile, ceea ce indică o îmbunătățire a calității serviciilor de acces la internet oferite pe piața comunicațiilor electronice din România.

Cele mai recente statistici publicate de ANCOM arată că în România erau utilizate la finalul anului 2015 un număr de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix și 18,7 milioane de conexiuni la internet mobil.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.