Eurostat: Estonia, Ungaria, Cehia și România, cele mai mari creșteri din UE ale cumpărăturilor online

Eurostat: Estonia, Ungaria, Cehia și România, cele mai mari creșteri din UE ale cumpărăturilor online

Numărul 9, 8-14 mar. 2023  »  Conectarea la era digitală

Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în perioada 2012 - 2022 cele mai mari creșteri ale cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet au fost înregistrate în Estonia (47 puncte procentuale - pp), Ungaria (43 pp), Cehia și România (ambele cu 41 pp), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. La nivelul UE, 91% dintre persoanele cu vârsta între 16 și 74 de ani au folosit internetul în 2022, din care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Ponderea celor care au cumpărat online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creștere de 20 pp. Cele mai ridicate ponderi ale utilizatorilor de internet care au cumpărat sau au comandat online bunuri sau servicii în 2022 s-au înregistrat în Țările de Jos (92%), Danemarca (90%) și Irlanda (89%), iar cele mai scăzute în România și Bulgaria.

PUBLICITATE
Cele mai frecvente achiziții online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentație sportivă), încălțăminte și accesorii (comandate de 42% din cumpărătorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (19%), cosmetice (17%), mobilă, accesorii pentru locuință și produse de grădinărit (16%), cărți printate, reviste sau ziare (14%), articole sportive (excluzând vestimentație sportivă, 14%).

În 2022, în rândul utilizatorilor de internet din UE, 21% au utilizat platformele de economie colaborativă pentru a cumpăra sau comanda bunuri fizice de la alte persoane, în timp ce 6% și-au închiriat spațiul de cazare, 1% au utilizat un serviciu de transport și sub 1% au comandat servicii menajere prin astfel de platforme.

Persoanele cu vârsta între 25 - 34 de ani și 35 - 44 de ani aveau în 2022 o tendință mai ridicată decât media să cumpere bunuri de la alți vânzători privați, cu o pondere de 29% în rândul utilizatorilor de internet din UE.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.