Expertiza și auditul afacerilor

Particularități privind organizarea contabilității în agricultură

Particularități privind organizarea contabilității în agricultură

Expertiza și auditul afacerilor

Dorel Mateș, Silvia Stanoiov

Scopul acestui articol este de a evidenția particularitățile contabile în domeniul agriculturii, prin prezentarea unor concepte și caracteristici cu specificitate agricolă, precum și a unui exemplu practic – o monografie contabilă a unei societăți cu activitate agricolă în sectorul vegetal și în cel zootehnic. 

Nr. 45-46, 28 nov. - 11 dec. 2017


Politici și proceduri contabile privind inventarierea activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (I)

Politici și proceduri contabile privind inventarierea activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (I)

Expertiza și auditul afacerilor

Dorel Mateș, Alin Artene, Ronela Manuela Lascu, Ramona Teșu

Inventarierea este un procedeu comun științelor economice prin care are loc stabilirea faptică valorică și cantitativă, sau numai valorică, a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, în vederea comparării cu situația scriptică din evidența contabilă. Este o lucrare complexă, ce necesită elaborarea de politici și proceduri contabile adecvate, în conformitate cu reglementările legislative în vigoare.

Nr. 44, 21-27 nov. 2017


Provocări în accesarea fondurilor europene în baza directivelor UE şi a legislaţiei naţionale

Provocări în accesarea fondurilor europene în baza directivelor UE și a legislației naționale

Expertiza și auditul afacerilor

Daniel Drăguț, Valentin Burcă

Întreprinzătorul român, dornic să acceseze fonduri europene în vederea finanțării afa­­­cerilor sale, ar trebui să cunoască, la fel ca la contractarea unui credit, atât condi­țiile de creditare, cât și detaliile privind finanțatorul. Prin urmare, în acest articol vom pre­­zenta o scurtă istorie a Uniunii Europene, urmată de o descriere a pârghiilor pe ca­re aceasta le folosește în realizarea obiectivelor sale, încheind cu câteva as­pec­te ge­­ne­­ra­le privind contabilizarea proiectelor europene în concordanță cu le­gis­­lația națională.

Nr. 44, 21-27 nov. 2017


Rolul profesiei contabile și al contabilității în creșterea gradului de conformare fiscală și reducerea evaziunii fiscale

Rolul profesiei contabile și al contabilității în creșterea gradului de conformare fiscală și reducerea evaziunii fiscale

Expertiza și auditul afacerilor

Robert Aurelian Șova, CECCAR, Adriana Florina Popa

Complexitățile strategice și operaționale din prezent impun un dialog continuu cu investitorii, autoritățile fiscale, clienții, furnizorii și angajații. Informația contabilă este destinată tuturor părților interesate, fapt ce impune ca aceasta să fie imparțială. Raportarea rezultatelor obținute constituie un element-cheie în construirea, susținerea și perfecționarea continuă a participării partenerilor interesați.

Nr. 43, 14-20 nov. 2017


Tratamentul fiscal și contabil al cheltuielilor de cercetare-dezvoltare

Tratamentul fiscal și contabil al cheltuielilor de cercetare-dezvoltare

Expertiza și auditul afacerilor

Cristian Marinescu

Dată fiind creșterea din ultimii ani a cheltuielilor de cercetare-dezvoltare ca pondere în produsul intern brut, considerăm utilă prezentarea modului de reglementare în legislația națională a acestui tip de cheltuieli, evidențiind tratamentul fiscal și contabil al acestora.

Nr. 43, 14-20 nov. 2017


Impozitarea veniturilor din activități independente

Impozitarea veniturilor din activități independente

Expertiza și auditul afacerilor

Adriana Florina Popa

Obiectul articolului de față îl reprezintă impozitarea veniturilor obținute din activități independente. Vom supune atenției aspecte privind impozitarea veniturilor nete din acest tip de activități, stabilite atât în sistem real, folosind datele din contabilitatea în partidă simplă, cât și pe bază de norme de venit, precum și privind impozitarea veniturilor nete din drepturi de proprietate intelectuală, și vom prezenta câteva exemple ilustrative.

Nr. 42, 7-13 nov. 2017


Particularităţi privind procedura de dizolvare, lichidare şi radiere a ONG-urilor

Particularități privind procedura de dizolvare, lichidare și radiere a ONG-urilor

Expertiza și auditul afacerilor

Ioana-Tania Stoean

Obiectivul principal al articolului este acela de a prezenta aspecte semnificative privind activitățile și înregistrările contabile care se efectuează în cadrul procedurii de dizolvare, lichidare și radiere a organizațiilor neguvernamentale. Motivul alegerii acestei teme îl reprezintă faptul că operațiunile de lichidare și activitățile care se întreprind în fiecare dintre cele trei etape (dizolvare, lichidare și radiere) în cazul unui ONG sunt mai puțin cunoscute decât procedura de lichidare a societăților comerciale, având o anumită particularitate.

Nr. 42, 7-13 nov. 2017



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.