EY: 8 din 10 companii din sectorul telecom regândesc planurile de transformare digitală pe fondul pandemiei

EY: 8 din 10 companii din sectorul telecom regândesc planurile de transformare digitală pe fondul pandemiei

Telex » Știri 24 septembrie 2020  

78% dintre companiile globale care activează în sectorul telecomunicaţiilor îşi regândesc planurile de transformare digitală pe fondul pandemiei de coronavirus, relevă concluziile unui raport de specialitate întocmit de EY, informează Agerpres. Conform cercetării „Principalele 10 riscuri în sectorul telecomunicaţiilor în 2020”, în contextul măsurilor de izolare impuse în întreaga lume, care au declanşat creşteri ale traficului de până la 70%, operatorii de telecomunicaţii şi-au asumat cu succes un important rol social, în calitate de furnizori de servicii de conectivitate. În acest sens, o mare parte dintre consumatorii din Regatul Unit (42%) au declarat că operatorii ar trebui să-şi concentreze resursele asupra menţinerii calităţii serviciilor de internet în bandă largă, iar o treime (32%) dintre consumatorii din SUA şi-au exprimat rezervele în ceea ce priveşte fiabilitatea, viteza şi stabilitatea conexiunii la internet la domiciliu de la începutul pandemiei, companiile din sectorul telecomunicaţiilor trebuind să facă mai multe eforturi pentru a păstra percepţia pozitivă a clienţilor asupra serviciilor pe care le oferă.

Potrivit sursei citate, în prezent, 78% dintre operatorii telecom îşi regândesc sau adaptează viteza programelor de automatizare şi de transformare digitală pe fondul pandemiei de COVID-19. „Escaladarea tulburărilor geopolitice şi concurenţiale ocupă locul al nouălea în clasament şi reprezintă, de fapt, o temă care stă la baza principalelor zece riscuri. Pe fondul perturbărilor suferite de lanţurile de aprovizionare cu echipamente de reţea, generate de forţele comerciale globale, există temeri că lansările tehnologiei 5G ar putea fi amânate. În acelaşi timp, actorii din sectorul tehnologic fac demersuri pentru a exercita un control mai mare asupra lanţurilor de valoare, iar nou intraţii pe piaţa telefoniei mobile continuă să scadă tarifele pentru a câştiga cotă de piaţă”, se arată în raportul EY.

Un alt risc important, clasat pe locul al cincilea în top, vizează subestimarea schimbărilor imperativelor legate de protecţia vieţii private, de securitate şi încredere. Mai puţin de jumătate dintre consumatorii din Regatul Unit (47%) consideră că deţin controlul asupra datelor lor din mediul online, iar rapoartele privind problemele legate de confidenţialitatea datelor în contextul utilizării diverselor aplicaţii şi a platformelor de apeluri video au sporit îngrijorările în timpul pandemiei.

Totodată, documentul subliniază faptul că aproape jumătate dintre companiile de telecomunicaţii (46%) consideră că securitatea cibernetică este, mai degrabă, o cerinţă legală sau o necesitate în situaţii de criză şi nu o iniţiativă proactivă.

Printre alte riscuri clasate pe primele zece locuri se numără: eşecul în redefinirea politicilor privind forţa de muncă şi în asigurarea incluziunii (locul trei în clasament), eşecul în eficientizarea cheltuielilor de capital şi în recuperarea investiţiilor în reţea (locul al patrulea), gestionarea deficitară a aşteptărilor investitorilor şi ale acţionarilor (locul al şaselea), incapacitatea de adaptare la un cadru legislativ în schimbare (locul al optulea) şi eşecul în valorificarea schimbărilor în structura pieţei (locul al zecelea).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.