EY: Două treimi dintre directorii celor mai mari companii la nivel global intenționează să realizeze o investiție majoră în tehnologie

EY: Două treimi dintre directorii celor mai mari companii la nivel global intenționează să realizeze o investiție majoră în tehnologie

Numărul 14, 14-20 apr. 2021  »  Analize și sinteze

Peste două treimi (68%) dintre directorii generali (CEO) provenind din cele mai mari companii ale lumii intenționează să realizeze o investiție majoră în date și tehnologie în următoarele 12 luni, în timp ce 61% plănuiesc să implementeze o inițiativă importantă de transformare în aceeași perioadă, potrivit studiului global EY CEO Imperative Study 2021, citat de Agerpres. Conform unui comunicat al companiei, pandemia provocată de COVID-19 a obligat firmele să își reevalueze prioritățile și să își accelereze eforturile de transformare pentru a genera valoare pe termen lung.

PUBLICITATE
În asigurarea succesului proiectelor de transformare, un loc central îl ocupă factorul uman, 68% dintre respondenți menționând că minimum una dintre prioritățile lor de transformare este legată de importanța oamenilor, de cultivarea talentelor și cultura organizațională. „Transformarea digitală a companiilor, cu schimbări fundamentale la nivelul modelelor de afaceri și de operațiuni, se află de mulți ani pe agenda directorilor generali. Pandemia a mutat însă acest imperativ din categoria planurilor importante în cea a planurilor urgente. Pe mai departe, liderii trebuie să capteze oportunitățile emergente de creștere pentru companiile lor pentru a-și consolida poziția competitivă. Este nevoie nu doar de o strategie bine definită, ci și de curajul de a regândi întreaga organizație cu obiectivul clar de a crea valoare pe termen lung”, consideră Bogdan Ion, Country Managing Partner al EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

Studiul, care a analizat rata de creștere a veniturilor companiilor de-a lungul întregii perioade de pandemie, înainte, la apogeu și perspectivele pentru următorii trei ani, identifică trei grupuri distincte de companii, cu prioritățile și perspectivele lor de creștere. Companii care prosperă: 34% dintre firmele analizate se bucurau deja de beneficiile unei perioade de creștere financiară înainte de începutul pandemiei, iar acest grup va continua să înregistreze un ritm de creștere mai mare decât concurenții în următorii trei ani. Directorii generali ai acestor companii valorifică acest moment cheie și își accelerează planurile de transformare.

Un alt grup îl reprezintă cel al companiilor care se mențin la același nivel: 34% dintre firmele care aveau un ritm de creștere mai lent sau plat în perioada anterioară pandemiei estimează că această tendință se va menține în următorii trei ani și nu se așteaptă la nicio schimbare în planurile lor de transformare în acest interval.

Al treilea grup constă din companiile care supraviețuiesc: 32% dintre lideri au menționat că, înainte de pandemie, organizațiile lor se confruntau deja cu o scădere a veniturilor. Pentru următorii trei ani, se așteaptă ca această scădere fie să continue să se adâncească, fie să se stabilizeze, iar planurile lor de transformare să încetinească.

În acest context, în timp ce companiile prospere profită deja de oportunitatea creată, cele din categoriile companiilor care supraviețuiesc și al celor care abia se mențin la același nivel trebuie să acționeze imediat pentru a evita să piardă și mai mult teren.

Pe măsură ce reglementările privind securitatea și confidențialitatea datelor intră în prim-planul dezbaterii publice, discrepanța dintre capabilitățile tehnologiilor inteligente și ceea ce sunt dispuși oamenii să permită acestor inovații să facă cu datele lor menține gradul de neîncredere la un nivel considerabil. Doar 34% dintre respondenți au afirmat că se bucură de încrederea clienților lor în privința administrării datelor, subliniind necesitatea ca directorii generali și conducerile executive să verifice cu atenție procesele care vizează colectarea, gestionarea și utilizarea datelor și să încurajeze transparența față de clienți și față de ceilalți actori interesați. Nerezolvarea acestei probleme poate limita creșterea, încetini inovația și frâna eforturile de transformare.

În pofida acestei discrepanțe, 88% dintre respondenți au declarat că utilizarea științei datelor pentru a anticipa și a satisface nevoile clienților va reprezenta unul dintre principalii diferențiatori în următorii cinci ani. În același timp, 87% dintre respondenți consideră că oferirea unor experiențe bazate pe date le va crește avantajele competitive. Pe termen scurt, 41% dintre respondenți consideră că inteligența artificială și știința datelor necesită o atenție sporită din partea conducerilor executive în următoarele 12 luni.

Deși inovația digitală a constituit principalul vector de transformare și cea mai importantă zonă de interes pentru generarea creșterii, au existat diferențe semnificative la nivelul sectoarelor. Cea mai notabilă este în cel al energiei, în care mai puțin de o treime dintre respondenți (32%) consideră că transformarea digitală este prioritară. În schimb, respondenții din sectorul energiei acordă mai multă atenție schimbărilor climatice și riscului geopolitic. În sectorul financiar, puțin peste jumătate dintre respondenți (51%) acordă prioritate digitalului, iar două treimi (67%) pun accent pe securitatea cibernetică.

Una dintre cele mai pronunțate diferențe se înregistrează în direcția generării valorii pe termen lung, care este considerată principala preocupare pentru 69% dintre respondenții din sectorul producției, față de doar 17% dintre respondenții din sectorul tehnologic.

Conform studiului, 87% dintre respondenți consideră că, în următorii cinci ani, crearea de valoare pe termen lung pentru toți actorii implicați va fi bine primită și recompensată de piață, în timp ce 91% cred că noile modele de afaceri vor încorpora tot mai multe aspecte ale economiei circulare. În plus, majoritatea respondenților estimează că va exista un standard global pentru măsurarea și raportarea creării de valoare pe termen lung, iar 80% cred că organizația lor va face demersuri importante pentru a integra în propriile operațiuni aspectele legate de mediu, responsabilitate socială și guvernanță corporativă (ESG).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.