EY: Este nevoie de politici publice pentru dezvoltarea abilităților digitale

EY: Este nevoie de politici publice pentru dezvoltarea abilităților digitale

Telex » Știri 26 septembrie 2016  

Economia digitală are o contribuție de 8% din PIB în țările G20 și crește într-un ritm rapid, conform Barometrului antreprenoriatului digital „Disrupting the disruptors”, realizat de EY în colaborare cu G20 Young Entrepreneurs Alliance. „Transformarea digitală pe care o traversează economiile lumii influențează major modelele de business și de dezvoltare ale afacerilor. Se estimează ca acest fenomen disruptiv să crească în intensitate în anii următori, pe măsură ce inovarea din sectorul tehnologic se va intensifica, costurile de procesare a datelor vor continua să scadă, iar integrarea digitală se va extinde prin intermediul roboticii și al inteligenței artificiale”, se arată într-un comunicat al EY România.

„România s-a plasat în ultimul raport de competitivitate al World Economic Forum pe locul 53 din 140 de economii analizate. Un ecosistem antreprenorial care ar oferi tinerilor oportunitatea de a crea și dezvolta afaceri utilizând noile tehnologii ar putea contribui la creșterea competitivității economiei românești în următorii ani”, a precizat Alexandru Lupea, Partener și Strategic Growth Markets Leader, EY România. Având în vedere aceste transformări, este nevoie ca și abordările politicilor publice în susținerea noii generații de antreprenori să se schimbe, mai ales că acești tineri fac parte din prima generație de nativi digitali, precizează reprezentanții EY.

Infrastructura digitală. Mediul de afaceri în țările G20 este relativ omogen din punctul de vedere al reglementărilor de business și al fiscalității. Ceea ce face diferența însă atunci când vorbim despre mediul de business digital este nivelul de dezvoltare a infrastructurii digitale (așa cum este cea de conectivitate de tip broadband). La acest capitol țările G20 prezintă variații semnificative.

Abilitățile digitale și educația antreprenorială. Rezultatele indică variații mari între țările G20 și în privința abilităților digitale și educației antreprenoriale. De aceea studiul recomandă introducerea educației antreprenoriale în școală încă de la clasele primare și până în ultimii ani de liceu. De asemenea, este importantă prioritizarea cursurilor de matematică, științe exacte și noi tehnologii în programele școlare.

Sectorul IT&C. Existența clusterelor de companii IT&C și a rețelelor de antreprenori din domeniul tehnologiei reprezintă un fundament important pentru ecosistemul antreprenorial digital din țările G20. Accesul la programele de coaching și de mentorat furnizează de asemenea un sprijin integrat antreprenorilor digitali.

„Barometrul antreprenoriatului digital arată că politicile publice de susținere a ecosistemului antreprenorial din țările G20 necesită o abordare diferită din perspectiva nativilor digitali. Extrapolând această concluzie, tinerii din România cu planuri antreprenoriale au nevoie de sprijin adaptat nevoilor lor, prin politici publice de dezvoltare a abilităților digitale și a rețelelor de antreprenori din domeniul tehnologiei”, a spus Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.