Facebook va „inventaria” știrile false

Facebook va „inventaria” știrile false

Numărul 38-39, 20 dec. 2016 - 16 ian. 2017  »  Conectarea la era digitală

F

PUBLICITATE
ook va începe marcarea știrilor false cu etichete de avertizare, transmite CNN, citat de News.ro. Potrivit reprezentanților companiei, știrile cu informații false, publicate cu intenția de a manipula, vor fi marcate cu un „steag” de rețeaua socială în momentul în care utilizatorii vor încerca să le distribuie.

Etichetele de avertizare vor consta în introducerea unui mesaj roșu sub titlul știrii respective, cu textul „disputat de o parte terță de fact-checkeri”, iar utilizatorii vor putea accesa secțiunea „De ce este disputat?” pentru a afla mai multe informații.

Părțile terțe care vor verifica știrile vor fi organizații de fact-checking, care și-au luat un angajament față de Codul Internațional de Principii de Fact-Checking, stabilite de organizația de jurnaliști Poynter. Potrivit organizațiilor jurnalistice, o știre falsă reprezintă orice material care încearcă să manipuleze.

Compania va inventaria plângerile utilizatorilor și alte semnale pentru a trimite anumite articole către aceste organizații. Dacă acestea stabilesc că o anumită știre este falsă, știrea va fi marcată ca fiind disputată și va avea un link spre un articol în care se va explica de ce nu este corectă, au anunțat reprezentanții Facebook.

Potrivit acestora, utilizatorii vor putea să posteze în continuare ce vor, dar vor fi avertizați dacă o anumită știre este disputată atunci când o distribuie. Știrile disputate vor apărea în cronologia utilizatorului, prin algoritmul dezvoltat de Facebook.

Anunțul companiei vine în contextul în care cei mai mulți români din mediul urban consideră că rețeaua de socializare este canalul cu cele mai multe știri false, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions, citat de News.ro. Aceasta în condițiile în care majoritatea celor intervievați cataloghează platforma de socializare drept principala lor sursă de informații online.

Potrivit studiului citat, românii urmăresc știrile în special la televizor (90%) și pe internet (89%), următoarele canale în topul preferințelor fiind radioul (58%), aplicațiile mobile de știri (37%) și ziarele și revistele tipărite (30%). Bărbații, mai mult decât femeile, urmăresc știri la radio (64% vs 52%) și prin aplicații mobile (41% vs 32%).

Pe internet, principalele surse de informare sunt: Facebook (89%), site-urile de știri (64%), e-mail (58%), Google (55%) și ziarele sau revistele online (47%).

Studiul relevă că sursele de informare care conțin, în opinia românilor, cele mai multe știri false sunt Facebook (75%), blogurile (69%), Twitter (64%), forumurile (63%), ziarele și revistele tipărite sau online (61%) și televiziunile (59%).

Cercetarea a fost efectuată online pe un eșantion de 800 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România, care urmăresc știrile, indiferent de domenii și canalele utilizate – 98% din totalul populației din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,46%, la un nivel de încredere de 95%.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.