Fiscalizarea caselor de marcat cu jurnal electronic: care este cea mai rapidă variantă

Fiscalizarea caselor de marcat cu jurnal electronic: care este cea mai rapidă variantă

Numărul 7, 26 febr. - 4 mar. 2019  »  Conectarea la era digitală

Achiziționarea unei case de marcat cu jurnal electronic trebuie urmată imediat de înregistrarea dispozitivului fiscal la ANAF.

Fiscalizarea se poate face în trei moduri diferite: online, prin depunerea actelor la ghișeul ANAF sau prin intermediul firmei de la care s-a făcut achiziția.

Varianta online este cea mai rapidă, contribuabilul primind numărul de identificare fiscală în mai puțin de jumătate de oră.

„Contribuabilii trebuie să  completeze formularul C801 și să-l depună pe Spațiul virtual privat. În plus, online se poate solicita NUI-ul pentru mai multe aparate fiscale, indiferent pe ce rază teritorială urmează ca ele să fie instalate”, a precizat Florin Băjan, director general Zeus Service, unic distribuitor în România al caselor de marcat Daisy Tech.

Deși mai de durată, cea mai folosită variantă este în continuare depunerea documentelor la ghișeul ANAF de către client sau de către contabilul împuternicit de acesta. În această situație, NUI-ul se obține în 7-10 zile.

Actele necesare pentru obținerea numărului unic de identificare fiscală sunt: copie după Codul Unic de Înregistrare (CUI), copie după Certificatul de Înregistrare Fiscală (CIF) – doar în cazul firmelor plătitoare de TVA, copie după certificatul constatator si rezoluția ORC, inclusiv mențiunile pentru punctul de lucru unde se instalează casa de marcat, copie după contractul de închiriere/comodat de la adresa unde se va instala casa de marcat, copie după actul de identitate al administratorului sau delegatului. Pentru regim volant trebuie să aveți Certificat constatator pentru activități desfășurate la terți, precum și copie a contractului de închiriere sau comodat de la sediul firmei.

De asemenea, la dosarul depus la ANAF trebuie să existe o serie de acte de la distribuitorul caselor de marcat de unde faceți achiziția: copie după factura și chitanța prin care se face dovada achiziționării casei de marcat, copie după avizul de distribuție și service pentru modelul achiziționat, copie după certificatul de garanție, copie după procesul verbal de sigilare a casei de marcat, două exemplare a cererii tip pentru atribuirea numărului de ordine a seriei fiscale, un exemplar declarație-tip pentru adresa unde se instalează casa de marcat.

Cea de-a treia variantă de fiscalizare este prin intermediul contractului încheiat cu distribuitorul caselor de marcat care se poate ocupa de procesul de fiscalizare, la solicitarea clientului, însă poate dura chiar și două luni până la momentul în care casa de marcat devine funcțională.

„Casele de marcat Daisy Tech înglobează tehnologie de ultimă oră, fiind dotate cu wi-fi, gprs, bluetooth, ceea ce ușurează mult toate operațiunile necesare în vederea fiscalizării. În plus, între 11 februarie și 11 martie, modelele Compact S și Compact M sunt disponibile la un preț special, în cadrul Promoției de Mărțișor”, a spus Florin Băjan, director general Zeus Service.

A.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.