Fonduri europene pentru inițierea de mici afaceri în industriile creative
Numărul 5, 13-19 feb. 2018 » Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor
Persoanele care doresc să inițieze o afacere proprie în una dintre industriile creative, în zona urbană din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, vor beneficia de 600 de locuri la cursuri de formare în domeniul antreprenoriatului prin intermediul proiectului Creative START, implementat până în ianuarie 2021 de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Blocul Național Sindical (BNS).
Obiectivul general al proiectului – finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020 – îl reprezintă încurajarea antreprenoriatului și a ocupării pe cont propriu prin susținerea înființării de întreprinderi în industriile creative în zona urbană din cele șase județe aparținând regiunii de dezvoltare vizate, respectiv Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, și Sălaj.
Pe lângă dezvoltarea competențelor antreprenoriale și manageriale ale celor 600 de potențiali întreprinzători, se mai au în vedere, între altele, creșterea gradului de informare și de conștientizare cu privire la beneficiile antreprenoriatului (care poate fi o opțiune de carieră pentru fiecare), precum și încurajarea antreprenoriatului prin implementarea unei scheme de ajutor de minimis pentru 75 de start-up-uri din domeniul industriilor creative și prin înființarea unui hub al cărui principal obiectiv îl reprezintă sprijinirea persoanelor care doresc să demareze o activitate pe cont propriu.
Un alt obiectiv îl reprezintă creșterea ocupării la nivelul regiunii Nord-Vest prin crearea a 150 de locuri de muncă în firmele nou-înființate. De asemenea, se urmărește promovarea inovării sociale prin încurajarea viitorilor antreprenori să angajeze persoane din grupuri vulnerabile, prin crearea de parteneriate la nivelul regiunii Nord-Vest care vor implica stakeholderii relevanți pentru promovarea antreprenoriatului, prin organizarea Zilei porților deschise de către 50 dintre întreprinderile finanțate și prin implicarea activă a mai multor antreprenori de succes în cadrul activităților proiectului (în special în activitățile de mentorat).
Industriile creative includ domenii precum: publicitate, arhitectură, artă, meșteșuguri, design, modă, film, muzică, arte ale scenei, editare (publishing), cercetare și dezvoltare, software, jocuri și jucării, TV & radio, jocuri video.
(Copyright foto: rawpixel / 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara