Fundația Pro Economica: România ocupă locul 28 din 99 de țări în privința sustenabilității turismului

Fundația Pro Economica: România ocupă locul 28 din 99 de țări în privința sustenabilității turismului

Numărul 42, 10-16 nov. 2021  »  Roza vânturilor

România se află pe locul 28 din 99 de țări în ceea ce privește sustenabilitatea turismului, însă, la anumite aspecte, precum sprijinirea comunităților locale, se află încă departe de a-și fi atins potențialul maxim, afirmă Fundația Pro Economica, citând datele unui raport Euromonitor, relatează Agerpres. „Pe măsură ce turismul mondial evoluează, se vehiculează tot mai des că sustenabilitatea ar putea fi unul dintre elementele-cheie care să stea la baza redresării economice post-pandemie în industria turismului. Un raport Euromonitor arată că România se află pe locul 28 în lume în ceea ce privește sustenabilitatea turismului, însă, la anumite aspecte, precum sprijinirea comunităților locale, suntem încă departe de a ne fi atins potențialul maxim. Strategii precum «de la fermă la furculiță» sunt momentan prea rar implementate la nivel național (...) Experții Euromonitor au analizat 99 de țări din prisma sustenabilității ecologice, sociale și economice, a riscului de țară, precum și a cererii actuale de servicii de turism, transport și cazare sustenabile. După calculele finale, România s-a clasat în fața unor țări cu greutate, precum Australia, Grecia, Italia, Japonia sau chiar Marea Britanie, ori SUA, țară care a și dat naștere conceptului «Farm-to-Table»”, se arată într-un comunicat al fundației.

Potrivit sursei citate, conceptul culinar ecologic „De la fermă la furculiță” câștigă tot mai multă popularitate în țările din Vest, în timp ce, în România, acesta se dezvoltă încă timid. „Tendința de a consuma produse locale s-a născut atât din dorința de a susține micii antreprenori, fermierii locali și, implicit, a încuraja dezvoltarea agriculturii, dar și pentru a avea cât mai multe produse «de origine controlată». În afara României, tot mai multe hoteluri și pensiuni, inclusiv unele de lux aflate pe insule private, și-au făcut propriile grădini de legume sau chiar mici ferme, pentru a se asigura că oaspeții lor consumă produse locale, verificate și de cea mai bună calitate. Pentru unii a devenit chiar un mod de viață, iar la nivel de UE se acordă o importanță tot mai mare acestei inițiative, în urmă cu mai bine de un an fiind inclusă în Pactul Ecologic European prin Strategia «Farm2Fork» dezvoltată de Comisia Europeană. Susținătorii acestui demers consideră că mâncarea astfel preparată este sigură, hrănitoare și de înaltă calitate, standardul global pentru durabilitate”, notează reprezentanții Fundației Pro Economica.

De altfel, entitatea susține implementarea inițiativei în România, prin proiecte de dezvoltare a regiunii Transilvania. „Printre cei care se implică în propulsarea conceptului «Farm-to-Table» în România se află fundația Pro Economica, organizație ce urmărește crearea unui lanț auto-sustenabil în agricultură și stimularea a trei domenii interdependente: turism, agricultură și comerț, investind zeci de milioane de euro, fonduri nerambursabile, în mai multe proiecte turistice din Transilvania. Prin proiectele de dezvoltare a regiunii în trei pași se numără și finanțări acordate crescătorilor de animale și producătorilor de legume, fructe, lactate și miere. Peste 5.000 de astfel de microproiecte au fost susținute de Pro Economica, acordându-se peste 65 milioane de euro micilor agricultori prin proiecte în județele Covasna, Harghita și Mureș. Alte povești de succes finanțate de Fundația Pro Economica sunt Programul Câmpia Mureșului și Programul Câmpia Bistrița-Cluj, în cadrul cărora s-au finanțat sute de proiecte în valoare totala de circa 7,5 milioane de euro. Cu banii primiți, fermierii și-au achiziționat utilaje precum tractoare, remorci, cositoare sau și-au amenajat sere în care să cultive mai eficient legumele”, susține sursa citată.

Până în prezent, au fost acordate finanțări de circa 54 de milioane de euro pentru dezvoltarea și înființarea unităților de cazare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.