Gabriela Folcuț (ARB): 27 % dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet și mobile banking

Gabriela Folcuț (ARB): 27 % dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet și mobile banking

Telex » Știri 10 iunie 2022  

Digitalizarea a fost impulsionată în perioada pandemiei, iar acum 27% dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet și mobile banking, a afirmat, la prima ediție a „Forumului educației financiare”, Gabriela Folcuț, director executiv la Asociația Română a Băncilor (ARB), citată de Agerpres. „Digitalizarea este cea care a fost impulsionată. Nu a început, ci a accelerat în perioada pandemiei. Am văzut că această trecere la cashless, contactless a accelerat foarte puternic în această perioadă. Înainte, în anul 2015, 94% din plățile de retail erau efectuate cash, dar acum un sondaj realizat de IRES ne arată că 27% dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet și mobile banking. Deci, pornim de la paradigma că 6% erau plăți electronice în 2015, iar acum 27% plătesc prin internet și mobile banking. Avem de fapt o creștere, o triplare în ultimul deceniu a acestor plăți prin internet și mobile banking. În mod special în perioada pandemiei. Iar dacă ne uităm pe cifre, vedem că valoarea și numărul tranzacțiilor de plată cu cardurile emise de prestatorii de servicii de plată rezidenți au crescut cu 53,3% în decembrie 2021 versus decembrie 2019, în cei doi ani de pandemie”, a spus Gabriela Folcuț.

Potrivit acesteia, valoarea tranzacțiilor de plată cu cardurile se cifrează la 48,5 miliarde lei, iar numărul lor este de 365 milioane. În momentul de față există aproximativ 19,6 milioane de carduri.

Gabriela Folcuț a afirmat că ARB a comandat un studiu privind „Digitalizarea sistemului bancar în percepția românilor”, realizat de IRES. Ca urmare a studiului, s-au desprins trei portrete de români care utilizează servicii sau produse bancare în contextul pandemic.

Astfel, 47% preferă interacțiunea online cu banca și este foarte important că serviciile bancare pot fi accesate cu ușurință de pe internet/mobil; 19% preferă interacțiunea fizică cu banca, dar folosesc ocazional aplicația de mobile banking, iar 34% de cele mai multe ori merg fizic la bancă atunci când au nevoie și nu este prea important ca serviciile bancare pot fi accesate cu ușurință de pe internet/mobil.

În opinia ei, românii au avut acces târziu la produsele și serviciile financiare. În vremea comunismului, doar 5% dintre români aveau un cont curent, iar în primul deceniu de după Revoluție alți 12% au deschis un cont curent. Începând cu anul 2000, aproximativ două treimi (67%) dintre români au deschis un cont curent la bancă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.