GfK: Opiniile online contează cel mai mult pentru cumpărători înainte de a achiziţiona electrocasnice mari

GfK: Opiniile online contează cel mai mult pentru cumpărători înainte de a achiziționa electrocasnice mari

Numărul 40, 22-28 oct. 2019  »  Roza vânturilor

Opiniile online din partea altor cumpărători sau utilizatori reprezintă criteriul principal după care se orientează cumpărătorii înainte de a cumpăra un produs din categoria electrocasnicelor mari, relevă studiul GfK FutureBuy, citat de Agerpres. Cercetarea, realizată în 35 de țări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărăturile online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.

Cât privește percepția cumpărătorilor români, analiza arată că cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora, în proporție de 72%, decât bărbații (68%).

Potrivit sursei citate, următorii factori importanți în clasament sunt review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați, site-urile generale de shopping și compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.

În topul criteriilor de alegere a unui produs se mai află: compararea prețurilor, informațiile afișate la raft; opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procentaje aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primul criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor). De asemenea, într-o pondere mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.

La nivel european, cumpărătorii țin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziționarea electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile. În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.

Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a așteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline.

În România, cercetarea s-a derulat pe un eșantion de 1.000 de respondenți utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta de minimum 18 ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.