GfK: Opiniile online contează cel mai mult pentru cumpărători înainte de a achiziţiona electrocasnice mari

GfK: Opiniile online contează cel mai mult pentru cumpărători înainte de a achiziționa electrocasnice mari

Numărul 40, 22-28 oct. 2019  »  Roza vânturilor

Opiniile online din partea altor cumpărători sau utilizatori reprezintă criteriul principal după care se orientează cumpărătorii înainte de a cumpăra un produs din categoria electrocasnicelor mari, relevă studiul GfK FutureBuy, citat de Agerpres. Cercetarea, realizată în 35 de țări, a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărăturile online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.

Cât privește percepția cumpărătorilor români, analiza arată că cel mai important criteriu pentru această categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora, în proporție de 72%, decât bărbații (68%).

Potrivit sursei citate, următorii factori importanți în clasament sunt review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați, site-urile generale de shopping și compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.

În topul criteriilor de alegere a unui produs se mai află: compararea prețurilor, informațiile afișate la raft; opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procentaje aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primul criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor). De asemenea, într-o pondere mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.

La nivel european, cumpărătorii țin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziționarea electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile. În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.

Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a așteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline.

În România, cercetarea s-a derulat pe un eșantion de 1.000 de respondenți utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta de minimum 18 ani.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.