GfK Temax: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 3,6%, în T1

GfK Temax: Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut cu 3,6%, în T1

Telex » Știri 19 mai 2020  

P

PUBLICITATE
a bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut cu 3,6%, în primele trei luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, ca urmare a evoluţiei vânzărilor înregistrate pe segmentul IT, al echipamentelor de birou şi al electrocasnicelor mici, arată rezultatele GfK Temax, informează Agerpres. Conform datelor centralizate, în perioada ianuarie - martie, un salt important au înregistrat vânzările de electrocasnice mici, cu un plus de 11,8%. Cele mai mari creşteri în acest sector au consemnat vânzările pentru aparatele electrice de tuns părul, espressoarele şi maşinile de cafea. Următoarele categorii care au înregistrat performanţe foarte bune sunt: aspiratoarele, aparatele de coafat părul şi aparatele de călcat vertical.

Nu la fel de vândute, în categoria analizată, au fost maşinile de tocat, storcătoarele de suc şi electrocasnicele pentru pregătirea alimentelor.

Pe segmentul Telecom, vânzările au crescut în T1 din 2020 cu 2,3%, raportat la intervalul similar din 2019, evoluţia fiind generată de comercializarea pentru categoriile brăţări electronice (core wearables), căşti pentru telefoane şi telefoane smart cu dimensiunea ecranului mai mare de 5,6 inci. La polul opus, telefoanele cu display-uri mai mici de 5,6 inci au continuat trendul descendent, în contextul vânzărilor în scădere de telefoane mobile clasice.

Analiza relevă că sectoarele Tehnologia Informaţiei (IT) şi Echipamente de birou (Office Equipments) au înregistrat, în perioada ianuarie - martie 2020, unele dintre cele mai mari creşteri - de 8,4%, respectiv 20,8%. În acest context, evoluţia sectorului IT a fost influenţată de creşterile înregistrate de vânzările la computere mobile şi camere video.

Potrivit sursei citate, produsele din categoria „visual cams” şi „computere mobile”, urmate de mouse, au avut cele mai mari creşteri de vânzări pe segmentul IT, în primele trei luni din 2020, însă trendul descrescător a continuat în cazul vânzărilor de tablete, monitoare şi desk computere.

În cazul echipamentelor de birou, la finele lunii martie 2020, au fost înregistrate aproape aceleaşi volume ca în ultima parte a anului 2019.

Piaţa electrocasnicelor mari, al doilea sector ca importanţă în piaţă, potrivit realizatorilor cercetării, a crescut cu 2,1%, în timp ce un trend diferit l-au avut vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics) şi Aparate Foto (Photo), cu scăderi de 0,3%, respectiv 9,3%, la nivel comparativ T1 2020 vs T1 2019. Totodată, pe acelaşi segment, uscătoarele de rufe şi congelatoarele au avut o performanţă a vânzărilor foarte bună. O altă categorie importantă pentru acest sector - maşinile de spălat vase - continuă să crească în primul trimestru din 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. În schimb, aragazurile şi cuptoarele, alături de maşinile de spălat rufe, înregistrează o uşoară scădere în perioada analizată.

În ceea ce priveşte vânzările de electronice, în primul trimestru din 2020, o foarte bună evoluţie au avut-o consolele video şi boxele. Pe de altă parte, vânzările de televizoare (PTV/Flat) au consemnat o uşoară scădere, în timp ce sistemele audio şi căştile au înregistrat cea mai mare scădere din segment.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.