Ghidul privind conformarea cu regulile de concurență, în consultare publică

Ghidul privind conformarea cu regulile de concurență, în consultare publică

Numărul 24-25, 27 iunie - 10 iulie 2017  »  Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Consiliul Concurenței a lansat în consultare publică Ghidul privind conformarea cu regulile de concurență cu scopul de a explica modalitatea în care companiile pot realiza și implementa un program de conformare cu regulile de concurență. „Un program de conformare este un set de reguli, aprobate de conducerea unei companii, pe care angajații unei companii (nu doar persoane cu funcții de conducere) și orice alte persoane însărcinate cu reprezentarea intereselor acestora trebuie să le respecte pentru a nu încălca legislația în domeniul concurenței”, se precizează într-un comunicat al instituției.

Potrivit reprezentanților Consiliului Concurenței, Ghidul vine în sprijinul mediului de afaceri prin evidențierea beneficiilor unui astfel de program de conformare, precum și a riscurilor încălcării legislației concurenței, adresându-se tuturor companiilor: corporații multinaționale sau întreprinderi mici și mijlocii. O atenție deosebită este acordată IMM-urilor, întrucât acestea dețin mai puține resurse ce pot fi folosite în scopul achiziționării de servicii de consultanță pentru realizarea unor programe de conformare.

Materialul este structurat în șase capitole, care prezintă atât aspecte de ordin general privind concurența (de exemplu: rolul concurenței, cadrul de reglementare, costuri ale neconformării), cât și elemente referitoare la crearea și implementarea efectivă a unui program de conformare. Astfel, identificarea și evaluarea riscurilor de implicare în practici anticoncurențiale reprezintă primul pas în organizarea unui plan de conformare. Ghidul nu stabilește un set unic de criterii și nu impune un model limitativ pentru programul de conformare. Fiecare companie trebuie să aibă în vedere factori precum prezența geografică, obiectul de activitate, nivelul lanțului comercial unde activează, natura produsului/serviciului, condițiile de piață, intensitatea interacțiunii cu ceilalți concurenți, relațiile contractuale cu terții sau specificul organizațional.

Un program efectiv de conformare cuprinde atât elemente informative (manual de conformare, sesiuni de instruire/evaluare), cât și proceduri specifice și angajamente ferme, cu rolul de a impune norme de conduită menite să diminueze riscurile de angajare în practici anticoncurențiale.

(Copyright foto: kantver / 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.