Gradul de utilizare a aplicaţiilor de mobile banking este mai mare în Bucureşti şi zona de sud-est a ţării

Gradul de utilizare a aplicațiilor de mobile banking este mai mare în București și zona de sud-est a țării

Telex » Știri 17 iulie, 10:54  

Gradul de utilizare a aplicațiilor de mobile banking este mai mare în București (77%) și zona de sud-est a țării (74%), precum și la persoanele cu venituri mari (74%), relevă un studiu de specialitate, informează Agerpres. La polul opus, cele mai mici rate de adopție a aplicațiilor de mobile banking se întâlnesc în regiunile de nord-est, Muntenia și nord-vest (56%).

Potrivit studiului, numărul mai mare de operațiuni bancare online din timpul epidemiei a solicitat infrastructura electronică a băncilor, însă majoritatea clienților (78%) nu a semnalat nicio problemă în relația cu băncile cu care lucrează de obicei. Doar 5% declară că au întâmpinat probleme punctual cu aplicațiile de mobile banking.

În plus, recomandările de distanțare fizică din timpul epidemiei și-au pus amprenta și pe comportamentul de plăți al românilor: 70% dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc carduri contactless.

În ceea ce privește plata cu telefonul, 31% declară că fac plăți cu telefonul folosind o aplicație de tip portofel electronic. Procentajul celor care fac plăți cu telefonul este mai mare în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani (39%).

„În mod tradițional, băncile sunt asociate cu atribute precum încredere sau stabilitate, însă orice prilej de a promova inovații se traduce în potențial de creștere. În noul context provocat de epidemia de COVID-19 este esențială utilizarea unor instrumente moderne care să elimine barierele fizice dintre clienți și bancă. Fie că vorbim de o simplă aplicație de internet banking, sau de creditare online, clienții vor căuta acele bănci care le fac viața mai ușoară”, a afirmat Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Digitalizarea serviciilor bancare oferite clienților din România a cunoscut o accelerare importantă odată cu declanșarea pandemiei de coronavirus. Astfel, circa două treimi (65%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, declară că folosesc cel puțin o aplicație de mobile banking. Datele fac parte din studiul sindicalizat BRIT (Business & Retail Inovation Tracker) despre piața de banking, realizat de iSense Solutions, reprezentativ pentru populația urbană cu acces la internet, cu vârsta între 18 și 65 de ani.

Potrivit aceluiași studiu, ponderea celor care folosesc aplicații mobile de internet banking este semnificativ mai mare în rândul tinerilor (75% pentru cei cu vârste între 18-29 de ani). Totuși, gradul de adopție a aplicațiilor mobile este mai degrabă generalizat, penetrând și segmente mai mature (59% la cei între 46-65 de ani).

Datele prezentate au fost culese în perioada 22-26 iunie 2020 și fac parte din studiul BRIT (Business & Retail Innovation Tracker), realizat pe un eșantion format din consumatori și companii. Eșantionul de consumatori include 800 de persoane, reprezentativ la nivel urban pentru populația 18-65 ani cu acces la internet, populație bancarizată (grad de eroare +-4%). Eșantionul de business cuprinde 200 de companii, reprezentativ pe mărime de companie în funcție de numărul de angajați.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.