HORA a lansat un ghid privind măsurile de siguranță în restaurante
Telex » Știri 12 mai 2021
Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) a anunțat lansarea campaniei „Dor de bun și bine”, cu misiunea de a facilita crearea unui cadru de funcționare în siguranță a business-urilor din HoReCa, sector grav afectat de pandemie, potrivit unui comunicat citat de Agerpres. Inițiativa are în prim-plan „Ghidul de siguranță în restaurante”, primul material din România care definește, într-o manieră cuprinzătoare, măsurile optime de siguranță și responsabilitate destinate atât operatorilor din industrie, cât și consumatorilor, și formulate în linie cu obiectivul național de a preveni apariția unor situații favorabile răspândirii virusului. Ghidul este dezvoltat alături de specialiștii în servicii medicale din cadrul unei rețele de clinici private.
Proiectul este găzduit de platforma dedicată, www.dordebunsibine.ro, acolo unde sunt detaliate măsurile definite în cadrul Ghidului de siguranță în restaurante.
Acest instrument are scopul de a susține afacerile din industria ospitalității în procesul de tranziție la un model de business adaptat la noua realitate impusă de pandemia COVID-19. Materialul acoperă aspecte esențiale precum: practica optimă pentru curățenie și dezinfecție, gestionarea obiectelor utilizate în comun, importanța ventilației și a sistemelor de aer condiționat, regândirea spațiilor și a procedurilor, alături de managementul și instruirea angajaților.
De asemenea, ghidul încurajează consumatorii să adopte conduita optimă în această perioadă, prin respectarea măsurilor de prevenție adecvate în spațiul public.
„Sectorul HoReCa a resimțit impactul pandemiei încă din primul moment, iar efectele negative s-au intensificat odată cu evoluția situației epidemiologice și a restricțiilor aferente, industria aflându-se acum în cea mai neagră perioadă a sa din istoria recentă. A devenit, astfel, clar faptul că actualul context impune articularea unui cadru sigur de funcționare, la care să adere toți operatorii și clienții, astfel încât, împreună, să limităm riscurile și să ne protejăm reciproc. Este foarte important să ne gândim și la faptul că HoReCa înseamnă mai mult decât hoteluri, restaurante, cafenele: industria funcționează datorită unui sistem amplu de producători, furnizori și parteneri care au avut, de asemenea, foarte mult de suferit în ultima perioadă. «Dor de bun și bine» rezumă cele două componente esențiale care definesc acum industria: preparate unice imposibil de replicat gătind acasă (BUN) și necesitatea asigurării unei stări de bine clienților, prin conectarea emoțională și socială, facilitată într-un mediu sigur, adaptat contextului actual (BINE)”, a declarat Daniel Mischie, președintele HORA.
Ghidul de siguranță în restaurante poate fi descărcat integral de pe website-ul campaniei, alături de un poster care ilustrează măsurile de siguranță și care poate fi afișat în toate locațiile din industria locală HoReCa ce aderă la inițiativa „Dor de bun și bine”' și doresc să își protejeze clienții prin implementarea tuturor măsurilor preventive necesare.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei
Când cererea și oferta se întâlnesc: manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele, pentru toate preferințele
La Muzeul Național de Artă al României, încă o deschidere spre lume: Galeria de Artă Decorativă Europeană