Hospitality Culture Institute: Valoarea pieței restaurantelor din București se ridică la 4,89 miliarde de lei
Numărul 10, 20-26 martie 2018 » Analize și sinteze
V
Din totalul acestei piețe, aproximativ 46% este deținut de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting). „45% dintre români nu optează pentru oferte atunci când mănâncă la restaurant. Însă, peste 20% dintre aceștia preferă meniurile de tip combo (mâncare+băutură/desert)”, afirmă autorii studiului. Dacă specificul românesc predomină ca opțiune pentru majoritatea consumatorilor, în alegerea localului, amplasarea acestuia contează mai mult decât specificul. Jumătate dintre cei intervievați au declarat că, la o ieșire la restaurant, chetuiesc între 30 și 50 de lei și că, în general, valoarea produselor este considerată ca fiind una acceptabilă.
Potrivit studiului, peste 52% dintre respondenți mănâncă în oraș sau comandă mâncare acasă determinați de foame și lipsa timpului necesar gătirii.
Din totalul populației cu vârsta de peste 18 ani, 87% dintre bucureșteni, respectiv 81% dintre cei intervievați care locuiesc în provincie au luat masa în oraș sau au comandat mâncare acasă cel puțin o dată în ultimele șase luni. Studiul Hospitality Culture Institute a fost realizat în luna ianuarie a acestui an pe un eșantion de 800 de persoane majore din București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov și Iași care au luat masa în oraș în ultima jumătate de an.
(Copyright foto: gregorylee / 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei