În 2015, turismul global a crescut mai rapid decât comerțul mondial
Numărul 11, 7-13 iunie 2016 » Roza vânturilor
BBC, citat de Agerpres, informează, pe baza datelor furnizate de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO), că turismul global a crescut mai rapid decât comerțul mondial, în 2015, pentru al patrulea an consecutiv. Cele mai populare destinații din lume au fost anul trecut SUA, China, Franța și Spania. Turismul internațional a înregistrat în 2015 o creștere de 4%, generând venituri de 1.400 miliarde dolari, în timp ce comerțul mondial a urcat cu doar 2,8%, arată datele UNWTO.
În 2015, turismul a reprezentat 7% din exporturile totale globale, față de 6% în 2014. În topul categoriilor mondiale de exporturi, turismul se situează pe poziția a treia, după combustibili și produsele chimice, devansând produsele alimentare și automobilele.
Conform datelor CPB Netherlands Bureau of Economic Policy Analysis, 2015 a fost cel mai slab an pentru comerțul mondial din 2009 încoace. Majorarea veniturilor din turism nu a fost semnificativ afectată de atacurile teroriste, care au sporit temerile privind siguranța vizitatorilor. „Turismul reprezintă astăzi o categorie importantă a comerțului internațional cu servicii. În pofida unei relansări economice slabe, cheltuielile cu turismul internațional au crescut semnificativ în 2015, ceea ce scoate în evidență relevanța acestui sector în stimularea creșterii economice, impulsionarea exporturilor și crearea de locuri de muncă pentru un număr crescut de economii din întreaga lume”, a declarat secretarul general al UNWTO, Taleb Rifai.
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială