În intervalul august – noiembrie, CFR SA recepţionează lucrările de modernizare finalizate între Simeria şi Sighişoara

În intervalul august – noiembrie, CFR SA recepționează lucrările de modernizare finalizate între Simeria și Sighișoara

Telex » Știri 5 august 2019  

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţă că, în perioada august – noiembrie 2019, se desfășoară recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, parte componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică). „Dezvoltarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Simeria – Sighişoara reprezintă un important și complex program de lucrări de modernizare pe întreaga lungime de aproximativ 170 km de cale ferată dublă, care înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuție cuprins între 92% şi 99%”, precizează compania, într-un comunicat.

Odată cu finalizarea mai multor categorii de lucrări pe tronsonul Simeria – Sighișoara, CFR SA a programat, pentru perioada august – noiembrie, recepţiile la finalizarea lucrărilor pentru următoarele specialități feroviare: ▪ terasamente, infrastructură, suprastructură; ▪ poduri, podeţe, tuneluri, viaducte, pasaje rutiere, treceri la nivel; ▪ lucrări de energoalimentare, linie de contact; ▪ construcţii civile în stații și instalațiile aferente, sisteme de informare, substaţii de trancţiune şi lucrări de protecţia mediului.

Astfel, comisiile de specialitate, din care vor face parte reprezentanți ai CFR SA, Antreprenorului, Proiectantului și Autorităților Locale, vor recepționa până în luna noiembrie, lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, finalizate pe specialitățile de lucrări sus-amintite, pe următoarele intervalele de stații:

  • Blandiana – Șibot, Orăștie – Simeria, stațiile Vințu de Jos și Șibot de pe tronsonul Simeria - Vințu de Jos;
  • Alba Iulia – Vințu de Jos, Barabanț – Alba Iulia, Sântimbru – Barabanț, Coșlariu – Sântimbru, stațiile Alba Iulia, Barabanț, Sântimbru și Coșlariu de pe tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu;
  • Micăsasa – Valea Lungă, Valea Lungă – Blaj, Blaj – Crăciunel, Crăciunel – Podul Mureș și stațiile Valea Lungă, Blaj și Crăciunel de pe tronsonul Coșlariu – Micăsasa;
  • Ațel – Mediaș, Mediaș – Copșa Mică, Copșa Mică – Micăsasa și stațiile Mediaș și Copșa Mică de pe tronsonul Micăsasa – Ațel;
  • Sighișoara – Daneș, Daneș – Dumbrăveni, Dumbrăveni – Ațel și stațiile Daneș și Dumbrăveni de pe tronsonul Ațel – Sighișoara.

„Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria și Sighișoara au un grad de complexitate ridicat din punctul de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mișcare, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare/superioare şi 4 substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit 3 noi tuneluri (Turdaș, Sighișoara și Daneș), un pod în formă de arc și varianate noi de traseu, construcții care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu”, a precizat Constantin Axinia, directorul general al CFR SA.

Potrivit CFR SA, programul de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe tronsonul Simeria – Sighişoara are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar și creșterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.