În prima jumătate a anului, numărul reclamațiilor înregistrate la ANCOM a crescut cu 64% față de aceeași perioadă din 2019

În prima jumătate a anului, numărul reclamațiilor înregistrate la ANCOM a crescut cu 64% față de aceeași perioadă din 2019

Telex » Știri 15 iulie, 9:07  

În primele șase luni ale anului, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit peste 2.400 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România. „Tot mai mulți utilizatori cunosc rolul ANCOM și ni se adresează pentru soluționarea problemelor pe care le întâmpină în utilizarea serviciilor de comunicații. Atât dezvoltarea sectorului, cât și perioada atipică în care ne aflăm au făcut ca numărul petițiilor transmise către ANCOM să crească cu 64%. De exemplu, amploarea pe care a căpătat-o serviciul de livrare colete în această perioadă s-a văzut și în numărul de reclamații primite de noi, mai multe cu 59% față de anul trecut”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM. Un alt factor care a determinat creșterea numărului de reclamații îl reprezintă atribuțiile pe care ANCOM le-a avut pe perioada stării de urgență privind știrile false despre COVID-19. În acest interval, au fost înregistrate 367 de reclamații cu acest subiect, reprezentând 15% din numărul total al reclamațiilor.

Serviciile poștale. 10% (în creștere cu 59,33% față de aceeași perioadă a anului precedent) din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM în prima jumătate a acestui an au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale. Potrivit Autorității de reglementare, problemele semnalate cel mai des de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de nelivrarea trimiterilor (20%), pierderea sau furtul acestora (17%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (14% din totalul reclamațiilor) și deteriorarea trimiterilor poștale (12%).

Serviciile de comunicații electronice. Din totalul reclamațiilor primite de Autoritate în prima jumătate a anului, 50% au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate vizând aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (23% dintre reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), facturarea acestor servicii (20%), nerespectarea contractelor de către furnizori (12%) și derularea contractelor la distanță (11%). „În mod firesc (având în vedere limitarea deplasărilor externe), reclamațiile privind serviciul de roaming au fost în scădere comparativ cu prima jumătate a anului precedent (2%, față de 7% în primele 6 luni din 2019), acestea vizând în special roaming-ul involuntar. 5% dintre petițiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon”, menționează reprezentanții Autorității.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.