În proiect, realizarea unui serviciu de administrare a identității digitale interoperabil la nivel global

În proiect, realizarea unui serviciu de administrare a identității digitale interoperabil la nivel global

Numărul 49-50, 18 dec. 2018 - 14 ian. 2019  »  Conectarea la era digitală

Crearea unei metode sigure și imediate prin oamenii să își poată dovedi identitatea digitală, oricând și în orice situație doresc este principalul scop al unei colaborări strategice anunţate zilele trecute de doi mari giganţi globali în domeniul tehnologiei, Mastercard şi Microsoft. Demersul celor doiuă companii are la bază faptul că, în prezent, verificarea identității online este în continuare condiționată de prezentarea unei dovezi fizice sau digitale, gestionată de o entitate centrală, fie că este vorba despre numărul pașaportului, adresă, numărul permisului de conducere sau despre alte informații pentru autentificare ale utilizatorului. Această condiționare reprezintă o povară imensă pentru consumatori, care trebuie să rețină sute de parole pentru diferite identități și care sunt supuși unor procese complexe prin intermediul cărora trebuie să-și dovedească identitatea și să-și administreze datele.

Se are în vedere dezvoltarea unui serviciu care le va permite consumatorilor să introducă, să controleze și să distribuie datele de identitate așa cum își doresc: prin intermediul dispozitivelor pe care le folosesc în fiecare zi. Cu alte cuvinte, a unui serviciu de administrare a identității digitale care să fie interoperabil la nivel global.

Potrivit unui comunicat al Mastercard, accesul la o identitate digitală universal recognoscibilă poate oferi experiențe noi și îmbunătățite pentru utilizatori în cadrul interacțiunilor cu diferite business-uri, furnizori de servicii sau cu propria comunitate online, în mai multe domenii, printre care: Servicii financiare: îmbunătățește și grăbește procesul de identificare a persoanei care solicită un nou cont bancar sau un împrumut; Comerț: permite o experiență personalizată și mai eficientă a cumpărăturilor online și în magazine, indiferent de modalitatea de plată, de dispozitivul de plată sau de furnizorul de servicii; Servicii guvernamentale: simplifică interacțiunile cu agențiile și cu serviciile guvernamentale, printre care depunerea taxelor, solicitarea pașapoartelor sau asigurarea contribuțiilor sociale; Servicii digitale: optimizează și asigură o utilizare simplificată a serviciilor de e-mail, a rețelelor sociale, a serviciilor de streaming de filme/muzică și a platformelor de ridesharing.

Această inițiativă legată de identitatea digitală ar putea ajuta și la rezolvarea altor provocări comune: Înregistrarea identității: mai mult de un miliard de oameni, majoritatea femei, copii și refugiați, nu sunt recunoscuți în mod oficial; o identitate digitală le poate îmbunătăți accesul la servicii de sănătate, financiare și sociale; Verificarea identității: o singură identitate digitală reutilizabilă poate ajuta oamenii să interacționeze cu comercianți, cu bănci, cu agenții guvernamentale și cu nenumărați furnizori de servicii digitale, într-un mod mai simplu, mai sigur și cu un cost mai mic; Prevenirea fraudei: o singură identitate digitală poate ajuta la reducerea fraudei și a furtului de identitate în diferite forme. (Al.R.)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.