Încetinirea vânzărilor, cea mai importantă provocare pentru 60% dintre comercianţii online

Încetinirea vânzărilor, cea mai importantă provocare pentru 60% dintre comercianții online

Telex » Știri 1 iulie, 9:08  

Peste jumătate (60%) dintre comercianții online susțin că încetinirea vânzărilor reprezintă cea mai importantă provocare cu care se confruntă, iar scăderea vânzărilor este estimată a avea loc în mai multe domenii și pe mai multe piețe, potrivit unui studiu efectuat pe plan internațional referitor la impactul COVID-19 asupra afacerilor digitale, informează Agerpres. Studiul a fost realizat de platforma 2Checkout, în perioada aprilie-mai 2020, pe un eșantion format din 843 de respondenți, din peste 50 de țări. „Comercianții au constatat, totodată, că este dificil să găsești clienți noi sau să semnezi un contract nou (18%) și că totul se petrece mult mai lent (17%). În timp ce majoritatea acestor provocări pot fi ameliorate printr-o mai bună planificare, unele au nevoie de o comunicare mai bună și mai intensă între companii și clienții actuali sau potențiali”, susțin autorii studiului.

Potrivit aceluiași studiu, companii din domenii variate se confruntă cu încetinirea vânzărilor. „De la companii de producție, până la agenții de comunicare, toate au înregistrat o scădere a vânzărilor în prima jumătate a anului. Lupta de a găsi noi clienți este o problemă curentă și în companiile de consultanță, marketing și tehnologie”, precizează cercetarea.

Totodată, comercianții de produse electronice și hardware, bunuri fizice, producătorii și cei responsabili cu livrarea se confruntă în special cu probleme legate de întârzierile din lanțul de aprovizionare. Astfel, 21% dintre ei înregistrează întârzieri, printre cei mai afectați fiind comercianții de bunuri fizice.

Pe de altă parte, productivitatea forței de muncă a scăzut, de asemenea, deși într-o mai mică măsură, în industrii care au continuat să își desfășoare activitatea și după declanșarea pandemiei. Astfel, call centerele, dezvoltatorii de software și producătorii de conținut online sunt cei mai afectați de acest aspect. „Atitudinea diferită a consumatorilor care de multe ori se traduce prin refuzuri de plată sau solicitări de returnare a banilor este o problemă raportată de 15% dintre respondenți, în special de comercianții care vând bunuri digitale, precum software multimedia sau alte programe informatice”, mai arată studiul.

Totodată, pentru a face față noii realități, comercianții iau în calcul lansarea de produse (38%) și de oferte promoționale (39%). „Campaniile promoționale sunt o opțiune, spre exemplu, pentru producătorii de software. Dezvoltarea de noi produse este o soluție pentru comercianții din domenii precum comunicațiile sau pentru furnizorii de servicii juridice. În afara dezvoltării de noi produse și lansarea de campanii promoționale, 28% dintre respondenți vor prioritiza și strategiile de upgradare și de creștere a indicatorilor de profitabilitate pe termen lung”, susțin autorii studiului.

Pe de altă parte, loializarea și menținerea clienților existenți sunt opțiuni luate în calcul de 24% dintre comercianți, în special de producătorii de software pentru desktop sau internet, furnizorii de hosting și middleware. „Extinderea pe piețe noi - 22% dintre respondenți sunt non-conformiști și indică faptul că își propun să își extindă afacerile pe alte piețe în căutarea de noi clienți. Companiile care vând electronice de consum sau care furnizează servicii online educaționale arată un interes deosebit pentru această abordare”, susțin autorii cercetării.

Astfel, 17% dintre respondenții la studiu spun că vor profita de oportunitate pentru a optimiza experiența online a clienților în timpul efectuării comenzilor. În același timp, 13% dintre afacerile online care au participat la studiu spun că urmăresc să lucreze în această perioadă la poziționare, la realizarea de oferte noi și la politica de preț pentru a se adapta la situația curentă, aflată într-o dinamică rapidă.

Potrivit aceluiași studiu, doar o mică parte dintre comercianți (12%) estimează un impact pozitiv în contextul situației globale cauzate de pandemia COVID-19. Producătorii de software multimedia, middleware și unii furnizori de servicii de divertisment sunt printre cei privilegiați ale căror afaceri au perspective de creștere în acest an.

La polul opus, 28% dintre cei intervievați se așteaptă ca afacerile lor să fie afectate drastic de criza sanitară în acest an. Dintre aceștia, cei care vând bunuri fizice sunt cei mai îngrijorați de potențialul impact al COVID-19 asupra propriilor afaceri. În același timp, aproape o treime dintre comercianți (32%) se așteaptă ca actuala pandemie să aibă un impact negativ semnificativ asupra businessului lor, influență pe care speră să o diminueze cu ajutorul unui plan de răspuns la criză bine pus la punct.

Industriile unde se prefigurează un asemenea impact negativ major sunt cele în care activitatea este legată direct de producție (managementul resurselor de producție, electronice și hardware pentru consumatori), dar și cele care depind de obiceiurile de consum aflate acum în schimbare profundă (marketing și advertising, managementul resurselor umane).

Studiul mai arată că doar 8% dintre participanții la studiu anticipează că actuala situație globală va rămâne fără efecte asupra afacerilor proprii, iar 21% cred că efectul va fi minim asupra veniturilor din acest an.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.