INS: Transportul maritim de mărfuri, în scădere cu 9,6% în primele nouă luni

INS: Transportul maritim de mărfuri, în scădere cu 9,6% în primele nouă luni

Telex » Știri 14 decembrie 2020  

Transportul maritim de mărfuri a înregistrat, în primele nouă luni ale acestui an, o scădere de 9,6%, comparativ cu perioada similară din 2019, mărfurile încărcate și descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime totalizând 35,195 milioane tone, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS), citate de Agerpres. În cazul mărfurilor descărcate, scăderea a fost de 13,1%, iar al celor încărcate de 6%.

În trimestrul al treilea din 2020, volumul total de mărfuri încărcate și descărcate a scăzut cu 17,5%, față de aceeași perioadă a anului trecut, la 12,096 milioane tone, mărfurile descărcate reprezentând 53% din total.

Porturile în care a fost desfășurată cea mai intensă activitate, în decursul perioadei 1 ianuarie - 30 septembrie 2020, au fost: Constanța, cu o pondere de 85,1%, respectiv Midia - cu 8,4%.

În intervalul analizat, cele mai însemnate cantități de mărfuri încărcate și descărcate au avut ca origine și destinație Rusia (8,060 milioane tone) și Turcia (5,727 milioane tone). Dintre statele membre ale Uniunii Europene (UE), Grecia (1,368 milioane tone) și Spania (1,311 milioane tone) au înregistrat cele mai mari cantități de mărfuri transportate.

Cele mai însemnate cantități de mărfuri încărcate au fost de produse agricole, din vânătoare și silvicultură; pește și alte produse din pescuit - în proporție de 65,9%, iar în ceea ce privește descărcările, cea mai însemnată pondere a fost deținută de cărbune și lignit, țiței și gaze naturale (34,7%).

În portul Constanța, cele mai importante cantități de mărfuri încărcate în primele nouă luni au fost: produse agricole, din vânătoare și silvicultură; pește și alte produse din pescuit - în proporție de 68,4%, iar dintre mărfurile descărcate, ponderea a fost deținută de cărbune și lignit, țiței și gaze naturale (30,6%).

Conform INS, în context european, datele statistice publicate de Comisia Europeană - Eurostat, la nivelul primelor trei trimestre ale anului 2019, prezintă România pe locul 17 între statele membre ale UE și din Spațiul Economic European care, conform legislației, raportează date privind transportul portuar maritim de mărfuri.

Din totalul mărfurilor încărcate și descărcate în principalele porturi europene (porturi care înregistrează anual mai mult de un milion tone mărfuri încărcate și descărcate), în perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2020, sașe state membre, respectiv Țările de Jos, Spania, Italia, Regatul Unit, Franța și Germania, au înregistrat 63,9% din volumul transportului portuar maritim

În ceea ce privește transportul pe căi navigabile interioare, au fost înregistrate 22,843 milioane de tone, porturile în care au fost înregistrate cele mai mari cantități de mărfuri fiind: Constanța (cu o pondere de 46,6%, în primele nouă luni din 2020) și Galați - cu o pondere de 14,6%.

Mărfurile înregistrate în transport internațional pe căi navigabile interioare au avut ca destinație sau au provenit din state membre ale UE, în proporție de 49,2%. Serbia a deținut cea mai mare pondere ca origine și destinație a mărfurilor transportate în perioada menționată, cu o cantitate de 3,929 milioane tone.

Tipul de mărfuri pentru care au fost înregistrate cele mai însemnate cantități de mărfuri în transport internațional pe căi navigabile interioare a fost produse agricole, din vânătoare și silvicultură; pește și alte produse din pescuit, cu o pondere de 42,5%. În transport național a predominat tipul de mărfuri minereuri metalifere, produse de minerit, exploatare de carieră, turbă, uraniu, thoriu (62,6%).

În tranzit, pe căi navigabile interioare, au fost transportate cu preponderență minereuri metalifere, produse de minerit, exploatare de carieră, turbă, uraniu, thoriu, în proporție de 70,5%.

Datele statistice publicate de Eurostat prezintă România pe locul al treilea (valori în tone-kilometri) în primele trei trimestre ale anului 2019, între statele membre care conform legislației, raportează date statistice privind transportul pe căi navigabile interioare. Din punct de vedere al indicatorului tone transportate, România se poziționa pe locul al cincilea în ierarhie.

La nivelul primelor trei trimestre ale anului 2019, două state membre, respectiv Germania și Țările de Jos, însumau 70,4% din volumul total al transportului pe căi navigabile interioare.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.