InvestRomania a lansat Ghidul Exportatorului Român

InvestRomania a lansat Ghidul Exportatorului Român

Telex » Știri 23 septembrie 2016  

InvestRomania a lansat, în cadrul unei sesiuni de Facebook Live, Ghidul Exportatorului Român. Documentul este un instrument ce vine în completarea Strategiei naționale de export 2014-2020, aprobată prin HG 395/2014 și are scopul de a pune laolaltă informațiile despre potențialul de export al României și cele solicitate des de exportatorii români precum și modalități de a iniția procesul de export. „Povestea fiecărui exportator este diferită. Unele firme exportă deja și o fac foarte bine, au succes pe piețele globale și au reușit să pătrundă pe toate continentele cu diverse produse. Unele reușesc să facă afaceri în peste 50 de state, cu sute de categorii de produse, iar altele sunt în faza în care explorează posibilitatea de a se extinde în afara granițelor țării. Acest ghid al exportatorului intenționează să ajute atât firmele care sunt în pragul globalizării, cât și pe cele care deja au ieșit în afara României și caută în continuare noi destinații pentru a beneficia de avantajele pe care le oferă o piață mai mare de desfacere”, a declarat Manuel Costescu, secretar de stat, InvestRomania.

Ghidul Exportatorului Român este structurat pe șase capitole, precum: „Situația macroeconomică”, „Evoluția Exporturilor României”, „Analiza structurală a exporturilor”, „Analiza firmelor exportatoare”, ultimele două constând în pașii pentru procedurile de export și studii de caz privind destinațiile de export, acestea împărțite, la rândul lor, într-o serie de subsecțiuni.

Ghidul va fi lansat spre consultare timp de o lună și va fi completat cu alte informații relevante primite atât de la exportatori, asociații, cât și de la rețeaua de atașați comerciali, astfel încât toate părțile implicate în procesul de export să-și spună punctul de vedere și să existe un cadru informațional cât mai extins. O variantă finală a ghidului va fi disponibilă în luna octombrie.


Reamintim că InvestRomania (Departamentul de Promovare a Investițiilor și Comerțului) din cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri este instituția guvernamentală ce are scopul de a oferi sprijin investitorilor străini în România și exportatorilor. Obiectivul său este acela de a atrage și de a facilita investițiile străine directe în România și de a contribui la dezvoltarea potențialului de export al țării. Instituția are atribuții în coordonarea, monitorizarea și aplicarea politicii Guvernului la nivel național în domeniul promovării investițiilor și comerțului.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.