Izolarea din cauza coronavirusului a dat un impuls comerțului electronic

Izolarea din cauza coronavirusului a dat un impuls comerțului electronic

Numărul 35-36, 8-21 sept. 2020  »  Lumea în care trăim

În timp ce retailerii tradiționali au anunțat concedieri importante pe fondul pandemiei de coronavirus, unele firme renunțând la mai multe mii de angajați, izolarea a dat un impuls semnificativ comerțului electronic, informează AFP, citată de Agerpres. Potrivit firmei de consultanță Kantar, comerțul electronic internațional a urcat cu 41% în doar trei luni din acest an, comparativ cu o creștere cu 22% pe ansamblul anului 2020, în condițiile în care pandemia a transformat obiceiurile de cumpărare.

Un exemplu în acest sens este anunțul făcut la finele lunii august de retailerul britanic Marks & Spencer referitor la concedierea a 7.000 de angajați. Câteva ore mai târziu, grupul american de e-commerce Amazon anunța că va angaja 3.500 de persoane în SUA. „Este foarte clar că digitalizarea comerțului, chiar dacă există de mai mult timp, cunoaște o accelerare enormă”, a spus Herve Gilg, director de operațiuni la firma de servicii pentru companii Alvarez & Marsal.

În opinia acestuia, beneficiile sunt culese de acele companii care derulează deja online o parte importantă din activitățile lor. Din nou în frunte este Amazon, care și-a dublat profitul net în al doilea trimestru al acestui an, în pofida pandemiei de coronavirus, se mai spune în știrea AFP, publicată pe site-ul ednh.

Conform firmei Kantar, în Franța, Marea Britanie, Spania și China, ponderea pieței de e-commerce a crescut de la 8,8%, în 2019, la 12,4% în al doilea trimestru din 2020. Specialiștii de la Kantar subliniază că, în China, cumpărăturile făcute online sunt responsabile pentru un sfert din cheltuielile pentru produse de larg consum.

Aceste evoluții fără precedent „i-au făcut pe toți actorii din retail să înțeleagă că este indispensabil să aibă o prezență online și să fie cât mai competitivi posibil pe acest segment”, a precizat Stephane Charveriat, director asociat la Boston Consulting Group (BCG). Acesta subliniază, însă, că prezența online înseamnă mijloace și investiții semnificative și vine într-un moment în care vistieria companiilor din retail este goală.

În aceste condiții, organizația profesională a companiilor din sectorul de retail din Franța (CDCF) a cerut recent Guvernului de la Paris o reducere de taxe sau un mecanism de amortizare pentru a sprijini investițiile în domeniul e-commerce. Ministrul francez al Finanțelor, Bruno Le Maire, a anunțat zilele trecute că „mai multe sute de milioane de euro” vor fi disponibile sub forma subvențiilor și sprijinului oferit de banca publică de investiții pentru a ajuta companiile franceze din sectorul de retail să se digitalizeze și să concureze cu giganți precum Amazon.

Stephane Charveriat a apreciat că firmele franceze trebuie să își pună la punct o strategie de internet, care ar putea lua forma unei alianțe cu alte firme, pentru a putea concura pe piețele digitale cu marii jucători actuali.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.