Kantar: Brandurile sunt datoare să acționeze în favoarea protecției mediului, consideră 40% dintre români
Numărul 44, 8-14 nov. 2023 » Roza vânturilor
Patru din zece români (40%) sunt de părere că brandurile sunt datoare să acționeze în favoarea protecției mediului, iar peste un sfert (26%) cred într-o măsură mai mică faptul că pot rezolva problemele sociale, relevă ediția a treia a studiului "Sustainable Sector Index", realizat de Kantar, relatează Agerpres. Conform cercetării, românii sunt neîncrezători în acțiunile de sustenabilitate ale mărcilor, doar 22% dintre cei care locuiesc în mediul urban consideră că brandurile iau măsuri semnificative pentru a răspunde problemelor de mediu. Totodată, numai 15% dintre cei chestionați susțin că brandurile iau măsuri pentru a rezolva problemele sociale.
În ansamblu, 40% din totalul respondenților din România au așteptări mari de la branduri ca acestea să acționeze în favoarea mediului și într-o măsură mai mică să rezolve problemele sociale (26%).
Pe de altă parte, aproape jumătate dintre românii de la oraș (48%) s-au întâlnit, deja, cu informații false sau înșelătoare cu privire la acțiunile CSR întreprinse de mărci, ceea ce îi determină să adopte o poziție sceptică.
Sectoarele unde cei mai mulți dintre români au auzit sau văzut informații false sau înșelătoare legate de sustenabilitate sunt: hypermarket-urile/supermarket-urile (62%), îmbrăcăminte/încălțăminte (62%), legume/fructe proaspete (59%) sau furnizorii de energie (57%).
"Cu toate acestea, chiar dacă românii cer mărcilor din anumite sectoare (din cele 42 de analizate) să depună mai multe eforturi pentru a fi credibile, ei salută performanța anumitor sectoare din zona sustenabilității, cum ar fi: Mâncare pentru animalele de companie, Ciocolată & dulciuri, Cafea & ceai sau Fructe și legume proaspete. Și pot, de asemenea, să recompenseze anumite mărci pentru efortul lor de a reduce impactul asupra mediului și / sau societății (…)", se menționează în raportul de specialitate.
Studiul Kantar Sustainability Sector Index se află la cea de-a 3-a ediție. Culegerea datelor a avut loc în luna iulie a acestui an în 33 de țări, cu 26.000 de consumatori, inclusiv 1.000 din România.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice