Kaspersky: Restricțiile totale din perioada pandemiei au afectat financiar două treimi dintre IMM-uri, la nivel global
Numărul 37, 6-12 oct. 2021 » Lumea în care trăim
Două treimi (66%) dintre companiile mici și mijlocii globale au fost afectate din punct de vedere financiar de lockdown-urile naționale, în timp ce trei din zece entități (29%) au ales să dezvolte noi produse pentru a răspunde situației dificile, arată datele unui studiu recent realizat de Kaspersky, citat de Agerpres. „Capacitatea de a răspunde în mod adecvat la o criză poate permite unui business să profite la maximum de ea. Potrivit lui Steven Callander, profesor de economie politică la Stanford Graduate School of Business, «obiectivul este de a trata o criză ca pe o problemă de management» și «să profite de lumina reflectoarelor». Sub impactul pandemiei, deciziile au fost deosebit de complexe. Organizațiile au trebuit să ia în considerare factorii externi - lockdown, noi cerințe sanitare, un stil de viață radical schimbat - și capacitățile lor de afaceri”, se menționează într-un comunicat al Kaspersky. Pe lângă lansarea de noi produse și servicii (29%), ca răspuns activ, fiecare a cincea organizație a intrat în noi segmente de business (21%). În acest context, pentru companiile din sectorul evenimente, divertisment, artă și cultură sau chiar din sectorul medical acest lucru a însemnat lansarea unei alternative digitale a ofertelor lor fizice; pentru magazine sau restaurante - vânzarea online și procesul de livrare la domiciliu; pentru producători - fabricarea de măști, dezinfectant și alte accesorii medicale sau chiar concentrarea pe furnizarea de bunuri pentru confortul casei.
Conform studiului de specialitate, cele mai multe decizii au vizat în continuare optimizarea cheltuielilor: organizațiile au introdus diminuări bugetare (38%), salarii sau ore de lucru reduse (35%), au redirecționat bugetele sau au oprit planurile de investiții (30%). În plus, una din zece companii a trebuit să ia măsuri critice, cum ar fi concedierea angajaților (12%) sau oprirea plății facturilor (11%).
Kaspersky a lansat platforma Cybersecurity on a Budget cu ghiduri gratuite pentru companiile care doresc să fie mai pregătite și mai sigure în lumea digitală.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei