Kaspersky: Angajaţii companiilor mici au nevoie de mai puţin sprijin în telemuncă, faţă de cei din firmele mai mari

Kaspersky: Angajații companiilor mici au nevoie de mai puțin sprijin în telemuncă, față de cei din firmele mai mari

Numărul 2, 19-25 ian. 2021  »  Analize și sinteze

Persoanele care lucrează în companii cu mai puțin de 50 de angajați, în medie, au nevoie de mai puțin sprijin din partea angajatorilor atunci când lucrează la distanță, comparativ cu personalul din companiile mai mari, conform unui sondaj realizat recent de Kaspersky, citat de Agerpres. Sondajul a arătat că cel mai mare decalaj în ceea ce privește așteptările legate de sprijinul oferit de angajatori se observă în ajutorul social și în beneficiile suplimentare, cum ar fi acoperirea facturilor de internet sau de telefonie. 41% dintre angajații companiilor mici ar dori mai mult sprijin din acest punct de vedere, în comparație cu 47% dintre cei care lucrează în companii mijlocii. Același tipar este valabil și pentru suportul tehnologic necesar, cum ar fi furnizarea echipamentelor și instrumentelor IT potrivite (35% față de 41%). Acest lucru se poate datora faptului că oamenii din organizațiile mici își amenajează mai des propriul mediu de lucru acasă, sunt obișnuiți să utilizeze dispozitive personale pentru muncă și să aibă grijă de accesul la serviciile de muncă.

„Pandemia COVID-19 a afectat multe companii, dar organizațiile mici au suferit mai mult decât altele. Potrivit numeroaselor descoperiri ale cercetărilor, în unele țări, schimbările produse în urma pandemiei au avut un impact negativ pentru aproape 90% dintre companiile mici, efectele incluzând scăderea producției, a vânzărilor și veniturilor sau chiar închiderea completă a afacerilor. În companiile cu 12 sau mai puțini oameni, modul în care angajații depășesc aceste provocări poate avea un impact foarte mare asupra stării întregii afaceri. Prin urmare, este important ca liderii să monitorizeze modul în care se simt angajații și să supravegheze consecințele pe care această perioadă le poate avea asupra afacerii lor”, se menționează într-un comunicat al Kaspersky.

Sprijinul emoțional sau psihologic este necesar în aproape aceeași măsură pentru toate companiile: 23% în cadrul organizațiilor mici și 25% în cele mai mari. Impactul COVID-19 nu a afectat doar munca și viața de zi cu zi a oamenilor, ci a provocat, de asemenea, anxietate pentru propria sănătate și a celor dragi, precum și optimism general pentru viitor. Deci, sprijinul pentru menținerea sănătății mintale poate fi semnificativ pentru orice angajat, semnalează sondajul.

„Oamenii care au experiență de lucru în organizații mici sunt independenți într-o mai mare măsură în noua realitate de desfășurare a activităților profesionale, iar acest lucru a ajutat organizațiile să își concentreze toate resursele asupra supraviețuirii. Cu toate acestea, pentru a menține ridicate nivelul de productivitate și moralul angajaților, este încă important să vă asigurați că personalul are tot ceea ce este necesar pentru a-și desfășura munca. Când vine vorba despre configurarea tehnologiei, angajații au nevoie de ajutor pentru a utiliza programele IT în siguranță, chiar dacă lucrează de pe laptop-uri personale și gestionează accesul la toate serviciile web pe cont propriu”, spune Ivan Salikhov, product manager, SMB Products la Kaspersky.

Pentru a facilita angajaților condiții optime de muncă la distanță, Kaspersky recomandă comunicarea deschisă și onestă cu angajații, deoarece aceștia caută indicii de la managerii lor despre cum să reacționeze la situații de criză și organizarea de sesiuni de tipul „Ask Me Anything” cu persoanele de la conducerea companiei, astfel încât să poată vorbi cu angajații despre modul în care afacerea va continua să funcționeze în noile circumstanțe.

De asemenea, recomandă aplicarea de sondaje pentru a înțelege starea emoțională a angajaților, volumul lor de muncă, dacă dispun de tot ce au nevoie pentru lucrul la distanță și dacă le sunt clare procedurile de lucru, angajatorii să-și ajute salariații să gestioneze supraîncărcarea cu informații și sentimentul de a fi copleșiți în acest moment incert, crearea de canale de comunicare online, la nivelul departamentelor de HR și IT, astfel încât toată lumea să își poată rezolva cu ușurință problemele, educarea angajaților să utilizeze practicile de securitate de bază atunci când lucrează de la distanță, cum ar fi evitarea situațiilor de a deveni victima phishing-ului pe web sau cum să gestioneze eficient și sigur conturile și parolele și adoptarea unei soluții de securitate bazate pe cloud.

Sondajul a fost realizat pentru Kaspersky de firma de cercetare independentă Censuswide care a intervievat 8.076 de angajați ai companiilor mici și mijlocii (10 - 250 de angajați) din Brazilia, Belgia, China, Franța, Germania, Italia, Japonia, Luxemburg, Malaezia, Mexic, Olanda, Rusia, Spania, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și SUA. Aceste segmente de business, mici și mijlocii (IMM), includ companii cu 50 - 100 și 101 - 250 de angajați.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.