La nivel global, aproximativ 35% dintre angajați se gândesc să-și schimbe locul de muncă în următoarele 12 luni
Numărul 9, 9-15 mar. 2021 » Analize și sinteze
A
Potrivit raportului, în ciuda incertitudinilor de pe piaţa muncii, oamenii încă ţin cont de ambiţiile pe care le au. „În timp ce aproape fiecare a doua persoană ar prefera să rămână în poziţia actuală (48%), mulţi angajaţi încă se simt încurajaţi să-şi reconfigureze zilele de lucru pentru a se potrivi mai bine cu viaţa lor personală. Pe fondul restricţiilor de circulaţie şi al lucrului de la distanţă, aceştia au avut, de asemenea, mai mult timp pentru a reflecta la viitoarele lor cariere, pentru a se perfecţiona sau a învăţa ceva nou”, susţin specialiştii Kaspersky.
Astfel, indiferent de direcţia pe care o aleg, cel mai întâlnit motiv invocat de ei pentru a încerca un nou loc de muncă este reprezentat de obţinerea unui salariu mai bun (49%). Crearea unui echilibru mai bun între viaţa profesională şi viaţa personală este al doilea motiv important, subliniat de 41% dintre respondenţi. Pandemia a scos la iveală bucuria de a petrece mai mult timp acasă, cu familia, precum şi tendinţa de a investi timp în interese personale şi hobby-uri. Este posibil ca angajaţii să dorească să menţină această oportunitate deschisă şi pe viitor.
După salariu şi confort personal, căutarea unui rol care să merite eforturile şi care să fie mai interesant este al treilea cel mai important motiv întâlnit în rândul respondenţilor (35%). S-ar putea ca evenimentele din 2020 să le permită angajaţilor să-şi regândească job-ul actual şi să-şi dea seama de valoarea timpului lor şi de modul în care vor să-l petreacă.
„Prin regândirea dorinţelor şi a capacităţilor lor, oamenii vor crea o noua realitate de lucru. Fie că îşi schimbă locul de muncă sau îşi păstrează rolurile actuale, se vor strădui să menţină beneficiile muncii la distanţă şi condiţiile de lucru mai confortabile. Dar pentru a realiza acest lucru, angajaţii trebuie să aplice atitudinea adecvată, să înveţe să fie flexibili şi să lucreze mai inteligent. Şi, desigur, trebuie să îşi organizeze mediul de lucru şi să îşi asume responsabilitatea pentru fiabilitatea şi securitatea acestuia. La urma urmei, acest lucru poate deveni chiar şi un avantaj competitiv în ochii angajatorilor”, spune Sergey Martsynkyan, Head of B2B Product Marketing la Kaspersky.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei