Managementul modern de proiect
Numărul 10, 31 mai - 6 iunie 2016 » Fonduri europene
Săptămâna care a trecut a fost dedicată IMM-urilor, în ceea ce priveşte lansarea anumitor linii de finanţare, mult aşteptate de către antreprenori, așa cum rezultă și din alte articole din numărul de față. Amintim aici lansarea Axei prioritare 2 „Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii”, Prioritatea de investiţie 2.1 ”Promovarea spiritului antreprenorial, în special prin facilitarea exploatării economice a ideilor noi şi prin încurajarea creării de noi întreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri” – Apelul de proiecte 2.1.A. – Microîntreprinderi.
- Femeia Manager 2016;
- Microindustrializare 2016;
- Rural 2016;
- Comerţ şi servicii 2016;
- START 2016.
Ghidul de bune practici în domeniul fondurilor europene continuă în această ediţie cu o nouă regulă: aplicarea unor proceduri moderne de management de proiect.
Fostul preşedinte al Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, afirma în introducerea Strategiei europene Orizont 2020 următoarele: „a continua să facem afaceri într-un mod tradiţional ne va conduce, gradual, spre declin”.
Despre oricare tip de finanţări discutăm, este clar că granturile, dacă sunt implementate corect, într-o manieră profesionistă, vor aduce avantaje competitive IMM-urilor. Sprijinul acordat beneficiarilor este cu atât mai mare cu cât inclusiv cheltuielile de consultanţă în scrierea, implementarea şi monitorizarea proiectului reprezintă cheltuieli eligibile.
Datele statistice spun că rata de succes a proiectelor, indiferent de tipul acestora, este extrem de scăzută, respectiv din patru proiecte implementate, doar unul este de succes, ceea ce înseamnă o rată de 25% succes. Astfel, pentru o rigoare crescută şi o maximizare a şanselor, experienţa unui expert contabil poate fi determinantă în implementarea celor mai importante patru procese ale managementului de proiect: planificarea, coordonarea, controlul şi încheierea proiectului. Contribuţia expertului contabil în dezvoltarea afacerilor s-a dovedit până acum a fi una strategică, furnizând, totodată, pe lângă serviciile clasice de contabilitate şi de gestionare a resurselor, şi consultanţă financiară şi de management conducerii companiilor. Identificăm în expertul contabil persoana care deţine, pe lângă cunoştinţele tehnice şi de specialitate, avantajul cunoaşterii îndeaproape a afacerii, a mediului şi premiselor în care îşi desfăşoară activitatea, a nevoilor şi pârghiilor de dezvoltare, precum şi a cadrului de utilizare şi de management al fondurilor nerambursabile.
- Nivelul 1: Iniţial (Procesele sunt imprevizibile, slab controlate şi reactive);
- Nivelul 2: Gestionat (Procesele sunt aplicate la nivel de proiect şi sunt gestionate);
- Nivelul 3: Definit (Procesele sunt aplicate la nivel de organizaţie şi sunt proactive);
- Nivelul 4: Gestionat cantitativ (Procesele sunt gestionate şi controlate cantitativ).
- Nivelul 5: Optimizat (Focus pe îmbunătăţirea continuă a proceselor).
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național