Marile companii de căi ferate din Europa vor să extindă cursele de noapte
Numărul 49, 15-21 dec. 2020 » Roza vânturilor
Germania, Austria, Franţa şi Elveţia au anunţat o colaborare mai strânsă a companiilor lor naţionale de căi ferate, în ideea de a lansa mai multe curse de noapte paneuropene, precum Paris-Viena, începând din luna decembrie 2021, transmite AFP, preluată de Agerpres. Un protocol de acord, semnat cu ocazia reuniunii miniştilor Transportului din Uniunea Europeană, prevede accelerarea proiectelor de extindere a reţelei Nightjet aparţinând companiei austriece de căi ferate (OBB), aflată în prima linie a renaşterii curselor de noapte în Europa, în cooperare cu compania germană Deutsche Bahn, căile ferate elveţiene (CFF) şi SNCF-ul francez.
Printre aceste legături, cursa Paris-München-Viena ar urma să fie reintrodusă în luna decembrie 2021, cu trei ani mai devreme decât preconiza anterior OBB. Cu toate acestea, cursa nu se va efectua pe ruta tradiţională, via Strasbourg, ci se va adăuga cursei Bruxelles-Viena, care există deja, în oraşul german Mannheim, la sud de Frankfurt. Începând din luna decembrie 2023 cursa Paris-München-Viena ar urma să fie conectată la o secţiune Mannheim-Berlin, ceea ce va permite curse de noapte pe rutele Paris-Berlin şi Bruxelles-Berlin.
Cu toate acestea, compania franceză de căi ferate (SNCF), unul din partenerii comerciali în acest proiect, a precizat că traseul exact al acestor curse nu a fost încă definitivat.
Schema prezentată zilele trecute cuprinde, de asemenea, curse de noapte pe rutele Amsterdam-Koln-Zurich (în luna decembrie 2021) şi Zurich-Barcelona (din decembrie 2024), care au fost evocate deja în acordurile încheiate în luna septembrie între OBB şi CFF.
„Începând de acum evoluăm spre TEE 2.0”, a salutat ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, cu prilejul unei conferinţe de presă. Oficialul, care a înscris renaşterea reţelei Trans Europ Express (TEE) pe agenda preşedinţiei germane a Uniunii Europene, preconizează o „vârstă de aur pentru transportul feroviar post-Covid”. Programul lui Andreas Scheuer, bazat pe interconectarea reţelelor de mare viteză, include şi un pachet dedicat trenurilor de noapte.
Pe partea franceză, directorul general de la SNCF, Jean-Pierre Farandou, a apreciat că trebuie ascultată tânăra generaţie care este mai puţin dispusă să călătorească cu avionul. „Este un moment bun pentru a relansa oferta de trenuri de noapte în Europa” a apreciat , Jean-Pierre Farandou, recunoscând că iniţiativa a fost lansată de companiile ivale iar SNCF a fost până acum o prezenţă modestă pe acest segment.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național