MEAT propune, printr-un proiect de OUG, abrogarea prevederilor referitoare la atașații în turism, introduse prin OG nr. 15/2017
Telex » Știri 25 iunie 2021
Politica de promovare a turismului pe piețele țintă și emergente externe urmează să fie realizată prin reprezentanții MEAT din cadrul rețelei externe de comerț
Inițiatorii precizează, în Nota de fundamentare a actului normativ că, „în cadrul MEAT au fost înființate prin Ordonanța nr. 15/2017 posturile de «atașați în turism», angajați care ar fi trebuit să asigure reprezentarea României atât în țările membre ale Uniunii Europene, cât și în țările terțe, în domeniul politicii turismului și promovării produselor și serviciilor turistice, precum și a formelor de turism autohtone. În anul 2017, în cadrul Ministerului Turismului, era prevăzut un număr de 15 posturi pentru rețeaua de promovare turistică externă, în timp ce în prezent numărul posturilor de atașați în turism a crescut de aproape trei ori, la un total de 40. Cu toate acestea, în cei 4 ani de la crearea rețelei de atașați în turism, ea nu a fost funcțională. Raportat la numărul total al posturilor, atașații în turism reprezintă 5% din totalul posturilor prevăzute în Hotărârea de Guvern nr. 315/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului”.
În acest context, MEAT apreciază că politica de promovare a turismului pe piețele țintă și emergente externe poate fi realizată prin reprezentanții instituției din cadrul rețelei externe de comerț. „Prioritatea în ceea ce privește dezvoltarea turismului și creșterea notorietății României ca destinație turistică atât pe plan intern, cât și pe piețele externe, o constituie implementarea reformei privind reglementarea înființării Organizațiilor de Management al Destinațiilor într-o structură pe mai multe niveluri, prin implicarea cât mai mult a tuturor părților interesate, îndeosebi cele din sectorul privat care reprezintă principalii actori interesați în succesul turistic al destinațiilor, în procesul decizional privind cursul de acțiune în activitatea de promovare, reformă propusă și în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență”, menționează MEAT.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei