MEC: Au fost publicate ghidurile privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în cadrul unităţilor de învăţământ

MEC: Au fost publicate ghidurile privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ

Telex » Știri 2 septembrie 2020  

Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) a publicat pe site-ul educatiacontinua.edu.ro ghidurile privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în cadrul unităţilor de învăţământ pentru anul şcolar/universitar 2020-2021, în contextul epidemiei de COVID-19. Potrivit unui comunicat al MEC, ghidurile au fost concepute pentru toate nivelurile de învăţământ, prin raportare la particularităţile fiecăruia în parte: învăţământ preşcolar, învăţământ primar, gimnazial şi liceal, învăţământ vocaţional, învăţământul special, respectiv învăţământ profesional şi tehnic.

„Prin aceste ghiduri, MEC vine în sprijinul decidenţilor de la nivel local/judeţean şi al cadrelor didactice, în vederea planificării deschiderii anului şcolar 2020-2021 în condiţii de siguranţă pentru toţi preşcolarii, elevii şi pentru întregul personal al unităţilor de învăţământ”, se menţionează în comunicat.

În acelaşi timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unităţile de învăţământ preuniversitar, a unui mediu sigur şi favorizant pentru învăţare relevantă şi oferă modalităţi de colaborare la nivelul comunităţii locale, pentru a găsi soluţii dinamice de lucru în acord cu provocările contextului pandemic.

Materialele prevăd recomandări de selectare şi organizare a scenariilor, de aplicare a acestora, precum şi de organizare a orarului.

Fiecare scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare şi a impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacţiunii cu profesorii, cu elevii şi părinţii şi măsuri destinate siguranţei sanitare.

Cei interesaţi pot parcurge ghidurile accesând următoarele link-uri:

MEC precizează că recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează modalităţi de abordare a activităţii cu preşcolarii şi elevii, în contextul epidemiei de COVID-19, respectând măsurile de siguranţă specifice celor trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu particularităţile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activităţii educaţionale şi elementele de curriculum specifice fiecărui nivel.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.