MFP propune Procedura de stabilire a schimbului de informații între ANAF, UNNPR și ANCPI
Numărul 7, 27 feb. - 5 mar. 2018 » Curier legislativ
M
Astfel, în Referatul de aprobare, inițiatorii reamintesc că articolul 160 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, stabilește că „ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public are obligația de a solicita organului fiscal central și organului fiscal local, certificatul de atestare fiscală pentru persoana fizică pentru care se dezbate succesiunea”. În vederea simplificării și eficientizării procedurii privind solicitarea și eliberarea certificatului de atestare fiscală potrivit prevederilor menționate s-a reglementat prin OG nr. 30/2017 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală faptul că transmiterea acestora se face prin mijloace electronice de comunicare. Totodată, prin OG nr. 30/2017 s-a completat art. 160 în sensul reglementării modului în care organul fiscal central ia la cunoștință despre finalizarea procedurii succesorale și împărțirea bunurilor succesorale, în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare datorate bugetului de stat.
Tot în Referatul de aprobare se subliniază că, în cazul în care în masa succesorală nu sunt cuprinse bunuri imobile, dar sunt incluse obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare, notarul public transmite organului fiscal central copia certificatului de moștenitor sau, după caz, a certificatului de moștenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanță succesorală. De asemenea, în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse bunuri imobile, precum și obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare, biroul de cadastru și publicitate imobiliară care a dispus înscrierea bunului în cartea funciară, prin intermediul oficiului de cadastru și publicitate imobiliară, transmite organului fiscal central copia certificatului de moștenitor sau, după caz, a certificatului de moștenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanță succesorală, împreună cu încheierea de intabulare a acestuia. Totodată, s-a reglementat modul în care organele fiscale centrale primesc informații din registrele naționale notariale, în scopul eficientizării schimbului de informații între organele fiscale centrale și notarii publici.
„Potrivit dispozițiilor art. 160 alin. (8) din Codul de procedură fiscală solicitarea și eliberarea certificatului de atestare fiscală, transmiterea documentelor la finalizarea procedurii succesorale și împărțirea bunurilor succesorale, precum și transmiterea informațiilor din registrele naționale notariale se face prin mijloace electronice de comunicare conform unei proceduri care se aprobă prin ordin al ministrului Finanțelor Publice, cu avizul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară și al Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, pentru solicitările ce se depun la organul fiscal central, și respectiv, comunicările făcute către acesta”, se subliniază în Referat.
- solicitarea de către notarul public a certificatului de atestare fiscală în cazul în care se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, precum și transmiterea de către organul fiscal central a certificatului de atestare fiscală;
- transmiterea de către notarul public a copiei certificatului de moștenitor, sau, după caz, a certificatului de moștenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanță succesorală, în cazul în care în masa succesorală nu sunt cuprinse bunuri imobile, dar sunt cuprinse obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare;
- transmiterea de către oficiul de cadastru și publicitate imobiliară, care are în subordine biroul de cadastru și publicitate imobiliară care a dispus înscrierea bunului în cartea funciară, a copiei certificatului de moștenitor sau, după caz, a certificatului de moștenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanță succesorală, împreună cu încheierea de intabulare a acestuia, în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse bunuri imobile, precum și obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare;
- solicitarea de către organul fiscal central a informațiilor din registrele naționale notariale și transmiterea acestora de către Centrul Național de Administrare a Registrelor Naționale Notariale din cadrul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România.
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei