Ministrul Finanțelor: Am semnat două contracte importante de finanțare cu BEI, de 600 milioane euro, esențiale pentru sectorul transporturilor
Telex » Știri 29 noiembrie, 10:29
Două contracte importante, în valoare de 600 milioane euro, au fost semnate cu Banca Europeană de Investiții (BEI), acestea vizând modernizarea liniei feroviare Caransebeș - Timișoara - Arad și electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, a anunțat, joi seara, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, citat de Agerpres. „Responsabilitatea înseamnă să înțelegem că dezvoltarea țării este un proces continuu și că, indiferent de context, trebuie să punem mereu pe primul loc nevoile și viitorul oamenilor. Vă anunț că am semnat două contracte importante de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI), esențiale pentru sectorul transporturilor, în valoare de 600 milioane euro, pentru: modernizarea liniei feroviare Caransebeș - Timișoara - Arad; electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea- Episcopia Bihor. Sunt proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care trebuie să acoperim partea de cofinanțare”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat că, pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) finanțarea de la BEI este de 300 milioane euro. „Vorbim despre un proiect ce are o valoare totală de 1,97 miliarde euro, pentru 166 km. După această investiție, viteza maximă cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel că distanța între Cluj Napoca și frontieră va putea fi parcursă în aproximativ 2 ore”, a explicat Boloș.
În ceea ce privește proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș - Timișoara - Arad, a adăugat ministrul Finanțelor, contractul de finanțare cu BEI este în valoare tot de 300 milioane euro. Valoarea totală a proiectului este de 1,75 miliarde euro, care înseamnă modernizarea a 162 km cale ferată ca linie dublă, electrificată.
„Investițiile în modernizarea infrastructurii feroviare nu se opresc la reducerea timpilor de călătorie. Ele generează o serie de beneficii tangibile pentru economie, pentru că reduc costurile de transport și fac legătura între regiunile României și piețele europene mai rapidă și eficientă, fapt ce atrage investitori și sprijină afacerile locale”, a punctat Marcel Boloș.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național