Ministrul Transporturilor a prezentat stadiul proiectelor de infrastructură rutieră din zona București-Ilfov

Ministrul Transporturilor a prezentat stadiul proiectelor de infrastructură rutieră din zona București-Ilfov

Telex » Știri 26 aprilie 2021  

Contractul de proiectare și execuție pentru sectorul de autostradă de centură a Bucureștiului (A0) dintre Dragomirești și Corbeanca are un câștigător desemnat, a anunțat, la finalul săptămânii trecute, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, citat de Agerpres. „Avem câștigător desemnat pentru A0 Nord lot 1, un sector de 17,5 km din autostrada de centură a Bucureștiului, de la Dragomirești până la Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse iarăși contestații (ceea ce ne dorim cu toții), vom semna curând contractul de proiectare și execuție”, a notat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a prezentat și stadiul proiectelor de infrastructură rutieră din zona București-Ilfov.

În ceea ce privește autostrada A0 Sud, Cătălin Drulă a explicat că pe loturile 1 și 2 constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni. „Pe A0 Sud lot 1 și 2, constructorul a crescut mobilizarea în ultimele săptămâni pe cei 33 de km ai sectorului (între A2 și Bragadiru), executând lucrări consistente la fundațiile și elevațiile podurilor, dar și la terasamente sau relocări de utilități. Pe A0 Sud lot 3 (Bragadiru - A1), antreprenorul a depus proiectul pentru obținerea autorizației de construire. Ne așteptăm ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis la începutul verii”, a afirmat Cătălin Drulă.

Referitor la autostrada A0 Nord, ministrul Transporturilor a arătat că pentru sectorul Corbeanca-Afumați se așteaptă decizia Curții de Apel pentru soluționarea contestațiilor. „Pentru lotul 2 al A0 Nord (19 km, Corbeanca-Afumați), așteptăm (în această săptămână – n.r.) pronunțarea Curții de Apel pentru soluționarea contestațiilor. Dacă contestațiile se resping și la Curte, așa cum au fost deja respinse la Consiliul Național, putem semna contractul cu antreprenorul român desemnat câștigător. Pe lotul 3 A0 Nord (8,6 km, între Afumați-Pantelimon), CNAIR este într-un proces de reevaluare a ofertelor ca urmare a deciziei instanțelor, iar câștigătorul licitației va fi anunțat în săptămânile următoare. Pe lotul 4 A0 Nord (5 km, între Pantelimon și A2), constructorul avansează bine cu proiectarea drumului, iar în toamna acestui an va începe execuția lucrărilor. Termenul de execuție a lucrărilor: 18 luni. A0, al doilea inel de centură al Capitalei, construit la profil de autostradă, va avea o lungime de circa 101 km și va degreva traficul infernal de pe Drumul Național de Centură București (DNCB) - vechea centură a Capitalei, unde avem ca priorități finalizarea pasajelor și modernizarea drumului prin lărgirea la patru benzi”, a precizat Cătălin Drulă.

În ceea ce privește Centura București, ministrul Transporturilor a apreciat că pasajul Mogoșoaia va fi finalizat în această toamnă. „Pe actuala centură București pasajele denivelate de la Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia avansează într-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizați pe toate tipurile de lucrări. Pasajul Mogoșoaia se va finaliza în această toamnă, iar celelalte intersecții, în cursul anului viitor. Licitațiile pentru finalizarea sectorului dublat la patru benzi dintre Chitila și Militari, respectiv dublarea sectorului dintre Militari și Jilava (de la A1 la DN5, arcul sud-vestic al centurii actuale) cu denivelarea intersecțiilor avansează. Ofertele vor fi depuse în a doua parte a lunii mai. Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 și A2, avem un contract al cărui ritm de derulare nu este deloc mulțumitor. Motivele vin din trecut și din felul cum a fost licitată această investiție. Nu mai contează acum. Important e să o punem pe roate. Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului și constructorului, astfel încât în următoarele săptămâni să fie finalizate proiectele de relocare a utilităților și să fie deblocate lucrările pe întregul sector”, a arătat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a subliniat că licitația pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) și A2 este în pregătire: „Nu în ultimul rând, CNAIR pregătește licitația pentru proiectarea sectorului sud-estic dintre Jilava (DN5) și A2. Și aici ne dorim intersecții civilizate, denivelate care să elimine ambuteiajele din prezent. În plus față de proiectele de pe centurile Capitalei, lucrăm în minister la o serie de drumuri radiale care să conecteze mult mai eficient șoselele orbitale cu arterele rutiere din interiorul Capitalei. Cel mai avansat proiect este reprezentat de continuarea Bulevardului Timișoara spre Centura București și, mai departe, spre A0 – o legătură rapidă extrem de importantă pentru locuitorii din sectorul 6 (Drumul Taberei/Militari)”.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.