Scrisoarea de intenție: Sfaturi pentru candidați

Scrisoarea de intenție: Sfaturi pentru candidați

Numărul 20, 25-31 mai 2022  »  Direct de la sursă

Scrisoarea de intenție a devenit un element crucial al unei aplicări pentru un job. Mulți angajatori nu iau în considerare CV-urile candidaților neînsoțite de acest document, care este, pe lângă CV, un alt mod de a pune în valoare abilitățile, cunoștințele și chiar personalitatea persoanei care își dorește poziția respectivă. De fapt, acest document este primul lucru pe care îl va vedea un potențial angajator și care dă tonul aplicației pentru poziția oferită. Dar ce este scrisoarea de intenție?

PUBLICITATE
Scrisoarea de intenție este un document, de regulă cu o lungime de o pagină, în care candidații se prezintă și pe care îl trimit angajatorilor împreună cu cererea de angajare și CV-ul. Acest document reprezintă șansa candidatului de a transmite potențialului angajator de ce este persoana potrivită pentru postul respectiv și de a prezenta modul în care competențele, aptitudinile și experiența acestuia pot aduce plusvaloare companiei. Scrisoarea este un document profesional, dar și personal – reflectă personalitatea celui care redactat-o – și are funcția principală de introducere a candidatului. Practic, de modul în care este scrisă și sunt puse în valoare abilitățile candidatului depinde dacă angajatorul va analiza și CV-ul persoanei în cauză.

Informațiile pe care trebuie să le conțină o scrisoare de intenție

Scrisoarea de intenție trebuie să conțină, în general, următoarele informații:

– datele de contact ale candidatului: nume, prenume, adresă, numărul de telefon fix și/sau mobil, adresa de e-mail, profilul LinkedIn (opțional);

– date referitoare la compania angajatoare: numele și funcția persoanei responsabile cu recrutarea în cadrul companiei; denumirea și adresa societății angajatoare (aceste informații sunt, de obicei, omise în procesele de recrutare care implică aplicații online);

– data redactării scrisorii; aceasta trebuie să coincidă, de regulă, cu data trimiterii acesteia; candidații trebuie să aibă în vedere trimiterea scrisorii, împreună cu CV-ul, în termenul menționat de angajator (perioada de primire a aplicărilor);

– formule de adresare profesionale, respectiv formule de încheiere în același ton profesionist;

– 3-4 paragrafe în care sunt prezentate: motivele pentru care candidatul aplică pentru jobul respectiv și, opțional, sursa din care a aflat despre acesta (Dacă firma/compania respectivă nu a publicat niciun anunț de angajare, candidatul trebuie să menționeze poziția pe care o solicită în cadrul companiei); motivele pentru care candidatul consideră că este potrivit(ă) pentru jobul respectiv, ce îl recomandă (abilități, competențe, experiența; rezultatele obținute anterior); performanțele academice relevante, ce arată dorința de perfecționare, de a învăța a candidatului; referințe la CV și exprimarea dorinței de a participa la un interviu pentru a prezenta în detaliu angajatorului informațiile din scrisoarea de intenție și din CV. Pot fi introduse și referiri la recomandările angajatorilor anteriori și disponibilitatea de a le pune la dispoziția companiei, dacă acestea sunt solicitate;

– semnătura candidatului; pentru scrisorile de intenție transmise prin e-mail, pe lângă semnătură, apar la final și datele de contact ale aplicantului.

Mai multe despre informațiile generale pe care ar trebui să le conțină o scrisoare de intenție poți afla aici.

Tips&tricks pentru o scrisoare de intenție cu care să ieși în evidență

Pentru a te asigura că obții atenția angajatorilor, iată câteva sfaturi pentru redactarea unei scrisori de intenție eficiente:

– Personalizează scrisoarea de intenție pentru fiecare poziție pentru care aplici. Evidențiază cunoștințele, abilitățile relevante pentru poziția respectivă și explică modul în care o astfel de poziție îți pune în valoare aceste abilități, pentru a obține performanțe, în beneficiul companiei.

– Scrisoarea de intenție trebuie să fie adresată unei anumite persoane: persoanei de contact din anunțul de angajare sau, în cazul în care în anunț nu sunt redate astfel de detalii, persoanei responsabile de procesul de recrutare din cadrul companiei – pentru acest lucru va trebui să te documentezi, adică să cauți pe site-ul companiei, dacă există, informații despre echipa acesteia.

– Primele fraze ale scrisorii trebuie să rețină atenția cititorului și să îl determine să citească mai departe. Textul introductiv trebuie să fie personal și atractiv, în care să subliniezi modul în care abilitățile tale se potrivesc perfect pentru postul respectiv. Arată-ți entuziasmul pentru posibilitatea de a lucra într-o astfel de poziție, care te pune în valoare și, implicit, aduce performanțe companiei.

– Evidențiază experiența ta relevantă pentru postul respectiv. Poți da exemple specifice din activitatea anterioară pentru a sublinia modul în care competențele și experiența ta corespund cerințelor postului. Asigură-te că evidențiezi realizările tale anterioare și modul în care ai obținut performanțe în pozițiile deținute anterior.

– Explică de ce ești interesat(ă) de companie: caută informații despre companie și explică de ce vrei să lucrezi în cadrul acesteia. Arată că înțelegi valorile, misiunea și obiectivele companiei, precum și modul în care acestea se aliniază propriilor tale valori, competențe și experiență profesională.

– În final poți introduce un apel la acțiune: exprimă-ți interesul pentru postul respectiv și solicită un interviu. Arată-ți disponibilitatea de a furniza informații suplimentare sau referințe și mulțumește-i cititorului pentru că a luat în considerare candidatura ta.

– Utilizează un limbaj și un format profesional: Scrisoarea de intenție trebuie să fie redactată într-o manieră profesională și concisă, coerentă, fără greșeli gramaticale. Folosește un format standard de scrisoare de afaceri, cu titluri clare și cu puncte, dacă este necesar.

– Asigură-te că ți-ai corectat scrisoarea de intenție de mai multe ori pentru a depista orice erori sau greșeli de scriere. Poți cere și ajutorul unei alte persoane pentru a o revizui și pentru a avea o nouă perspectivă.

Perspectiva angajatorilor: Ce le atrage atenția?

Din perspectiva angajatorului, ți-ar fi util să afli că aspectele pe care le-am evidențiat mai sus sunt exact elementele-cheie pe care recrutorii le urmăresc atunci când analizează o scrisoare de intenție: relevanța: o scrisoare de intenție care este specifică postului disponibil; competențe și experiență profesională adaptate; entuziasm: angajatorii vor să vadă că ești cu adevărat interesat(ă) de post și de companie; bune abilități de redactare: un document care are un parcurs logic, cu o exprimare clară, concisă și profesională arată o gândire analitică, precum și capacitatea de a înțelege și sintetiza informația; atenție la detalii: o scrisoare de intenție care conține greșeli sau are informații incorecte despre companie se va reflecta negativ asupra ta; nota personală: angajatorii apreciază o scrisoare de intenție personalizată.

Modele de scrisori de intenție adaptate pe domenii de activitate poți găsi aici.

Luând în considerare toate aceste aspecte poți redacta o scrisoare de intenție care „să te scoată din anonimat” și care să-ți deschidă calea în următoarea etapă a procesului de recrutare, interviul.

Jobyx.ro, locul unde poți găsi jobul potrivit


Dacă ai făcut practică prin proiectul Acces la carieră de succes – Pilonul I, studiezi sau ai studiat în domeniul financiar-contabil și ești în căutarea primului job sau vrei să-ți schimbi locul de muncă actual, nu uita că ai la dispoziție platforma Jobyx.ro, locul unde poți găsi oferte de muncă în cadrul unor firme autorizate să desfășoare servicii financiar-contabile.

Scrisoarea de intenție, adaptată pentru domeniul financiar-contabil, împreună cu CV-ul, ce conține, desigur, informații despre educația, aptitudinile și experiența relevantă pentru postul pentru care aplici, te vor recomanda pentru un interviu. Nu uita să menționezi și stagiul de practică urmat în domeniu, precum și referințele tutorelui de practică, ce ar putea să te scoată în evidență pentru postul respectiv. Fă-ți cont gratuit pe Jobyx.ro și aplică pentru posturile disponibile!

Dezvoltată prin proiectul Acces la carieră de succes – Pilonul I, cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, platforma este o șansă în plus pentru studenții implicați în proiect de a-și dezvolta competențele în domeniu, de a lua un prim contact cu o profesie fit for future, profesia contabilă, și de a face tranziția cu succes de la statutul de student la cel de angajat.

Detalii despre proiectul Acces la carieră de succes - Pilonul I, confinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 sunt disponibile pe site-ul dedicat.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.