
Novacul afumat din Țara Bârsei, un alt produs alimentar românesc inclus de CE pe lista produselor cu indicație geografică protejată
Numărul 13-14, 11-24 aprilie 2017 » Roza vânturilor
Comisia Europeană a aprobat adăugarea Novacului afumat din Țara Bârsei în registrul produselor alimentare de calitate certificate cu indicație geografică protejată (IGP). Acesta este un file de pește afumat la cald, obținut din specia crap novac, care este crescut timp de trei ani în ferme piscicole situate în comunele din zona de centru-vest a României: Dumbrăvița, Feldioara, Halchiu, Bod și Hărman. În această regiune muntoasă, apa curgătoare din râuri este clară și oferă un habitat optim pentru novac. Acesta se alătură produselor alimentare românești incluse în registrul produselor cu indicație geografică protejată, dintre care amintim magiunul de Topoloveni și salamul de Sibiu.
„Pentru crearea produsului este necesară aplicarea unei tehnici de sărare și afumare la cald, specifică zonei, încă din cele mai vechi timpuri. Cea mai mare parte a etapelor de producție sunt încă efectuate manual și necesită un set de cunoștințe și îndemânare specifice localnicilor. Aceste tehnici conduc către un produs finit caracterizat printr-un conținut scăzut de grăsimi și o piele aurie”, se precizează într-un comunicat al Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Astfel, Novacul afumat de Țara Bârsei va fi inclus în lista celor 1.390 de produse europene deja protejate.
Sub egida UNESCO, valorile culturii românești se bucură în lume de o tot mai largă recunoaștere
Capodopere ale lui Picasso și Dali strălucesc pe firmamentul cultural românesc
Radiodifuziunea Română la a 95-a aniversare; un serviciu public pentru milioane de ascultători
Un Barometru „oglindă” al dinamicii consumului cultural
Bani pentru cultură, generatori de valoare adăugată la scară locală și națională
Săptămâna Teatrului Tânăr, o probă de „anduranță” a tradiției și inovației artistice
KINOdiseea de la București, o „călătorie” fascinantă în lumea filmului
Festivalul „George Enescu”, un brand național consacrat absolut la scară mondială