ONRC: 17.400 de firme au fost radiate în primele două luni din 2024
Numărul 14, 10-16 apr. 2024 » Breviar statistic
Un număr de 17.400 de firme au fost radiate la nivel național, în primele două luni din 2024, cu 54,16% mai multe comparativ cu perioada similară din 2023, conform statisticilor Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), citate de Agerpres. Cele mai multe radieri au fost înregistrate în Municipiul București - respectiv 2.624 (în creștere cu 52,65% față de perioada ianuarie-februarie 2023) și în județele Dâmbovița (927, +219,66%), Cluj (909, +74,81%), Timiș (684, +30,78%) și Constanța (636, +11,97%).
La polul opus, cele mai puține radieri au fost consemnate în județele Ialomița (111, în creștere cu 46,05% față de primele două luni ale anului trecut), Călărași (116, +3,57%), Mehedinți (128, +7,56%), Giurgiu (136, +58,14%) și Covasna (139, +71,6%).
Creșterile cele mai semnificative ale numărului de radieri s-au înregistrat în județele Dâmbovița (+219,66%), Harghita (+166,67%) și Maramureș (+115,82). În niciun județ nu a scăzut numărul de radieri comparativ cu ianuarie-februarie 2023.
Pe domenii de activitate, cele mai multe radieri au fost înregistrate în comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, respectiv 3.972 (+31,31%, raportat la perioada similară din 2023), agricultură, silvicultură și pescuit (2.114, +166,25%) și informații și comunicații (1.685, +114,38%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Casele au amintiri. O stradă-muzeu în apropierea kilometrului 0 al Capitalei
Începe restaurarea unei bijuterii istorico-arhitecturale, Biblioteca Batthyaneum din Alba Iulia
Legătura dintre știință și artă – via învățământ | Aula Magna a Politehnicii, gazdă a spectacolelor de teatru
La Palatul Bragadiru, manifestări cultural-artistice pentru toate vârstele și profesiile
Festivalul Internațional Meridian, la cotele performanțelor artistice contemporane
Performanțe în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural imaterial
Pe „partitura” timpului: 160 de ani de învățământ superior muzical românesc
O nouă „punte” de comunicare publică: digitalizarea patrimoniului național