Operaționalizarea digitală a afacerilor, o prioritate în politicile companiilor

Operaționalizarea digitală a afacerilor, o prioritate în politicile companiilor

Numărul 1, 29 martie - 4 aprilie 2016  »  Conectarea la era digitală

Alexandra Rizea

Un studiu recent efectuat de Strategy& – divizia de consultanță strategică a celei mai mari companii de consultanță și audit din lume, PricewaterhouseCoopers (PwC) – relevă că numai 6% dintre primele 1.500 de companii din lume au numit un director de operațiuni digitale (Chief Digital Officer – CDO) pentru a superviza transformarea digitală a afacerilor lor, însă numărul acestor manageri este în creștere. Ediția 2015 a studiului Chief Digital Officer analizează cele mai mari 1.500 de companii în funcție de venituri pentru a înțelege câte dintre acestea au numit deja un CDO, cine sunt acești manageri și care este poziția lor în ierarhia organizațiilor. Potrivit studiului, companiile orientate către consumatori, inclusiv de media și divertisment (13%), companiile din industria alimentară și a băuturilor (11%) și companiile de bunuri de larg consum (9%) sunt cele mai susceptibile să fi numit deja un CDO. De asemenea – se mai arată în studiu –, companiile europene angajează astfel de CDO într-un ritm mai alert decât cele din alte regiuni (13% în Europa, față de 7% în America de Nord, 5% în America Latină și de Sud, 3% în Asia-Pacific și 2% în Orientul Mijlociu și Africa). Companiile mai mari sunt deschizătoare de drumuri în numirea unor CDO. Proporția companiilor cu mai mult de 10.000 de angajați care au numit deja un astfel de director este între 7% și 9%, în vreme ce doar 1% până la 3% dintre companiile mai mici au făcut acest lucru.

Dintre cei 86 de CDO identificați, 31 au fost numiți în ultimul an, o creștere semnificativă care sugerează că din ce în ce mai multe companii de top consideră că au nevoie de un lider dedicat care să fie responsabil de transformarea companiei într-o organizație de succes în era digitală. Însă cele mai multe companii nu introduc suficient de rapid noua funcție. „În ciuda avansului digitalizării în ultimii ani, majoritatea companiilor nu au dat unui singur manager responsabilitatea de a superviza toate eforturile lor digitale. În schimb, cele mai multe companii încearcă să gestioneze această transformare digitală la nivel funcțional, de unitate de business sau la nivelul fiecărui teritoriu în care operează. (...) Poziția de CDO este una nouă și relativ nedefinită, având un rol diferit de cel al directorilor de IT sau al directorilor de marketing. Funcției de CDO îi revine responsabilitatea de a ghida transformarea companiilor într-o epocă de schimbări profunde, generate de tehnologie, atât în relația cu partenerii, cât și în operațiunile interne”, a declarat Mircea Bozga, partener, liderul echipei de servicii de securitate cibernetică din cadrul PwC România.

Dintre companiile care au numit un CDO, peste 80% au angajat un astfel de manager după 2012, iar 40% dintre aceștia sunt membri ai boardului executiv. Studiul arată că rolurile celor din echipa executivă sunt redefinite, cei mai mulți directori digitali provenind dintr-o varietate de funcții, cea mai frecventă fiind cea de marketing (34%), urmată de vânzări (17%) și IT (14%).

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.