Opțiunea pentru profesia contabilă – momentul întâlnirii vocației cu destinul

Opțiunea pentru profesia contabilă – momentul întâlnirii vocației cu destinul

Numărul 44, 21-27 nov. 2017  »  Cariere. Drumul spre performanță

<

PUBLICITATE
ng>Interviu cu Petru Horga, expert contabil, membru al Filialei CECCAR Arad

Alexandra Rizea: Vă rugăm să le împărtășiți cititorilor noștri cele mai semnificative date privind evoluția dvs. profesională.

Petru Horga: De multe ori, viața ne rezervă surprize și provocări la care nu ne-am fi așteptat. Așa a fost și în cazul profesiei pe care eu am îmbrățișat-o. La început, chiar din anii de liceu (pe atunci, înainte de 1990, carierele se „construiau” încă din faza preuniversitară), îmi doream să devin medic veterinar, o profesie cu multă căutare în perioada respectivă, așa că am urmat cursurile liceului de specialitate, respectiv de medicină veterinară. Ulterior, un eveniment de familie a făcut să nu pot urma imediat după liceu Facultatea de Medicină Veterinară, trebuind să satisfac stagiul militar, obligatoriu la acea vreme. În timpul stagiului militar am trăit experiența Revoluției din decembrie 1989, iar după terminarea acestui stagiu lumea începea să se schimbe, profesia de economist devenea tot mai interesantă, căpătând valențe care au prezentat interes și pentru mine. În consecință, am urmat cursurile Facultății de Științe Economice, specializarea Contabilitate și informatică de gestiune.

Cum evaluați, peste timp, opțiunea dvs. de atunci?

Consider că am ales ceea ce a corespuns aspirațiilor mele. Faptul a fost confirmat de o experiență interesantă, din punctul meu de vedere, și pentru tânăra generație de acum. Mă refer la faptul că, încă din facultate, am început să lucrez în domeniul economic. Am îmbinat, astfel, cunoștințele teoretice pe care le acumulam cu deprinderile practice, în contactul direct cu realitățile economico-sociale, ceea ce constituie un atu profesional esențial. Așadar, am lucrat în cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Arad, unde specificitatea activității mi-a permis să vin în contact cu o problematică vastă în domeniile contabilității și fiscalității. Peste șapte ani, pe baza tuturor celor acumulate în calitate de „funcționar în domeniul finanțelor publice”, am considerat că sunt în măsură să fac un pas deosebit de important, și anume să lucrez în domeniul privat. Nu a fost ușor. Plecam de pe o poziție importantă din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice, dar am considerat că acesta este drumul care mi se potrivește cel mai bine.

Drumul parcurs de la pregătirea pentru profesie până la deschiderea și afirmarea propriei firme oferă, desigur, numeroase învățăminte în eforturile îndreptate spre o activitate profesională performantă. Care sunt concluziile dvs. privind drumul evocat?

Pasul în domeniul privat l-am făcut la începutul anului 2002, când am fondat societatea de expertiză contabilă Horga Consulting. Privesc acum în urmă și nu pot să uit emoția încheierii primului contract de prestări servicii contabile sau angajarea primului coleg. Parcursul profesional se datorează mai multor factori, dar cred că succesul este determinat în mare măsură de existența și afirmarea unei echipe sudate, cu competențe pluridisciplinare, capabilă să ofere servicii de calitate. De asemenea, este foarte important să poți face față noilor cerințe ale pieței, să te poți adapta rapid la noile tehnologii, să poți dezvolta servicii noi dacă piața de profil o cere. Dacă poți să răspunzi acestor exigențe, cu siguranță, poți să faci față provocărilor, obstacolelor inerente de pe piața serviciilor profesionale. Un alt element important care a contribuit la dezvoltarea firmei noastre a fost preocuparea accentuată pentru pregătirea profesională continuă. Pe lângă conferințele și seminarele la care participă membrii firmei noastre, periodic organizăm în echipă cursuri de pregătire profesională și dezbateri pe teme de cel mai mare interes, care ne permit să lărgim aria cunoașterii, să aprofundăm aspecte esențiale de care depinde calitatea prestațiilor noastre în raporturile cu clienții.

Tocmai pentru că ați menționat raporturile cu clienții, ce anume ar fi de subliniat din perspectiva experienței dvs. drept principala condiție pentru consolidarea poziției pe piața de profil?

Cred că în raporturile cu clienții sunt importante mai multe cerințe, dar două sunt esențiale. Prima este încrederea, iar cealaltă este disponibilitatea, respectiv deschiderea spre interesele lor legitime. Dacă încrederea este rezultatul calității serviciilor profesionale pe care le oferi clientului, disponibilitatea constă în empatie, în înțelegerea a ceea ce reprezintă pentru client interesul lui major pe care tu, în calitate de profesionist contabil, ești capabil să-l susții, bineînțeles, legal și etic, într-o relație interumană adecvată.

Date fiind legăturile dintre rezultatele societăților cărora le oferiți servicii de contabilitate și starea generală economico-socială a județului Arad, vă propunem să vă referiți la acțiunile desfășurate la nivelul filialei CECCAR pentru o mai accelerată dezvoltare economico-socială în profil teritorial.

Din punctul de vedere al stării economiei, județul Arad poate fi considerat unul mai „norocos”, în sensul că a cunoscut o dezvoltare economică accentuată în comparație cu alte zone ale țării, fapt care a avut și are o influență pozitivă asupra pieței serviciilor de contabilitate. Organismul nostru profesional la nivel județean – respectiv Filiala CECCAR Arad – a fost și este prezent în mediul de afaceri arădean prin numeroase modalități. A inițiat și a organizat, printre altele, seminare la care au fost invitați manageri și directori financiari de întreprinderi, pe teme de interes comun. De asemenea, prin parteneriatele pe care le-a încheiat cu Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad și cu organizații patronale, cum ar fi UGIR și CNIPMMR, filiala s-a implicat direct și motivat în conceperea și realizarea unor acțiuni care au contribuit și contribuie la valorificarea superioară a potențialului economic al județului nostru.

Referindu-ne tocmai la calitatea implicării atât în raporturile cu clienții, cât și în realizarea obiectivelor amintite la nivel județean, ar fi interesant să cunoaștem opiniile dvs. privind rolul educației permanente în îmbunătățirea nivelului calitativ al prestațiilor oferite și din perspectiva noilor cerințe impuse de era digitală.

Nu ne putem imagina viitorul contabilității în afara erei digitale, iar pregătirea profesională pe care trebuie să o parcurgă experții contabili și contabilii autorizați pentru a face față acestor cerințe este de o importanță covârșitoare. În piața servicilor contabile, cine va reuși să se adapteze noilor tehnologii va putea face față cu succes provocărilor de acest fel, iar cine nu va înțelege importanța acestora va avea mai multe dificultăți în a rămâne competitiv.

Întrucât ne aflăm la final de an, ce vă propuneți dvs. personal, precum și firma pe care o conduceți, pe baza bilanțului din 2017, în vederea obținerii unor rezultate cel puțin la fel de bune în 2018?

În plan personal, precum și de echipă, ne dorim, în primul rând, sănătate, bucurie și putere de muncă. În plan profesional, ne dorim să extindem sfera serviciilor pe care le oferim prin conceperea și dezvoltarea unei platforme care să conțină materiale informative cu privire la principalele noutăți din domeniu și să ofere consultanță publicului larg, sub forma unor întrebări și răspunsuri din domeniul financiar-contabil.

Profit de faptul că ne aflăm la final de an și doresc să vă urez dumneavoastră, revistei și cititorilor dumneavoastră un călduros La mulți ani!. Sărbători fericite!




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.