MyWIZ, secretul contabililor de succes
Ordinul nr. 470/2023: formatul Declarației privind situația de trezorerie

Ordinul nr. 470/2023: formatul Declarației privind situația de trezorerie

Numărul 11, 20-26 mar. 2024  »  Curier legislativ

Conf. univ. dr. Marcel Vulpoi, expert contabil

Ordinul nr. 470/2024 cu privire la raportarea informațiilor referitoare la finanțările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 239 din 20 martie 2024.

Principalele prevederi:

Prezentul ordin aprobă formatul Declarației privind situația de trezorerie, pe care trebuie să o întocmească persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume de natura celor de mai jos:

  • subvenții;
  • sponsorizări;
  • sume redirecționate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice;
  • alte forme similare de finanțare, indiferent de valoarea cumulată a acestora.

Formatul declarației:

Declarația privind situația de trezorerie însoțește situațiile financiare anuale și evidențiază sumele astfel primite, respectiv utilizate. Declarația privind situația de trezorerie se semnează și de către administratorul sau persoana care are obligația gestionării persoanelor juridice fără scop patrimonial.

Pentru exercițiul financiar al anului 2023, formatul declarației prevăzute mai sus este cel prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Important! Persoanele juridice fără scop patrimonial care în cursul exercițiului financiar al anului 2023 au primit sume de natura celor de mai sus, în valoare cumulată de maximum 100.000 lei, pot folosi pentru întocmirea Declarației privind situația de trezorerie formatul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Începând cu exercițiul financiar al anului 2024, Declarația privind situația de trezorerie se depune în formatul elaborat în acest sens.

Termen depunere:

Declarația privind situația de trezorerie se depune odată cu situațiile financiare anuale, folosind programul de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor.

Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situațiile financiare anuale aferente exercițiului financiar al anului 2023 și au primit în cursul acelui exercițiu sume de natura celor prevăzute mai sus depun declarația privind situația de trezorerie în termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situațiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilității.

Sancțiune pentru nedepunerea Declarației privind situația de trezorerie: amendă de la 20.000 lei la 30.000 lei.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.