Un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii pe piețele externe

Un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii pe piețele externe

Numărul 3, 31 ian. - 6 feb. 2017  »  Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Executivul a aprobat, prin ordonanță de urgență, Programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, cu finanțare de la bugetul de stat. Este vorba despre un nou instrument de promovare individuală a întreprinderilor mici și mijlocii. „Internaționalizarea reprezintă o gură de oxigen pentru multe firme românești mici și mijlocii. O pondere de 4,67% din IMM-urile românești au activități de export, România situându-se la mai puțin de jumătate din media europeană. Consider că este momentul ca România să facă față competiției globale și cred că acest program oferă sprijin real în domeniu”, a spus ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Florin Jianu.

Potrivit reprezentanților Guvernului, programul facilitează promovarea produselor și serviciilor IMM-urilor pe piețele externe, stimulând comunicarea și parteneriatul în afaceri și pregătind întreprinzătorul în domeniul tehnicilor de promovare pe noi piețe.

În cadrul programului, fiecare beneficiar poate obține, pe parcursul unui an, cel mult 50.000 lei, sumă nerambursabilă. Se estimează că, anual, vor fi maximum 500 de beneficiari.

Prin alocație financiară nerambursabilă, programul susține următoarele tipuri de activități:

  • participări la târguri și expoziții internaționale, organizate în străinătate, cu stand propriu;
  • participări la misiuni economice organizate în străinătate;
  • crearea identității vizuale a unei firme (marcă, siglă, slogan);
  • realizarea unui site pe internet/aplicație pentru mobil, pentru prezentarea activității solicitantului și a produselor promovate, în limba română și cel puțin într-o limbă de circulație internațională;
  • participări la cursuri de pregătire, în țară și/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piețe;
  • documentare de piață și alte tipuri de activități de promovare și susținere a internaționalizării.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.