
Pandemia a dus la scăderea afacerilor înregistrate de parcurile de retail și de mall-urile din România
Numărul 29-30, 11-24 aug. 2021 » Analize și sinteze
Cifra de afaceri înregistrată de parcurile de retail din România a scăzut cu 9,5% în timpul pandemiei, în timp ce, în cazul mall-urilor, s-a consemnat o diminuare de 20,6%, relevă o analiză Cushman & Wakefield Echinox, citată de Agerpres. Conform rezultatelor cercetării, proprietarii de centre comerciale (mall-uri și parcuri de retail) din România au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a situației pandemice, ceea ce indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5%, comparativ cu 2019, ultimul an fără restricții de funcționare, de la 607 milioane de euro la 495 milioane de euro.
„Impactul mai puternic al pandemiei asupra mall-urilor este explicat prin închiderea pe perioade destul de lungi de timp a magazinelor neesențiale cu acces din interior, precum și a cinematografelor și restaurantelor, două categorii de chiriași care au de regulă o prezență mult mai ridicată în cadrul mall-urilor”, susțin realizatorii analizei de specialitate.
Datele preliminare de la Ministerul de Finanțe, citate de compania de consultanță Cushman & Wakefield Echinox, arată o scădere cu circa 35% a cifrei de afaceri a operatorilor de restaurante, în timp ce numărul total al spectatorilor în cinematografe a scăzut, anul trecut, cu 75%, conform Centrului Național al Cinematografiei.
„În acest context, cele două segmente au fost printre cele mai afectate de restricțiile guvernamentale, fapt ce s-a translatat în mod direct și asupra rezultatelor centrelor comerciale”, explică specialiștii.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Mesajele de suflet ale Zilei Culturii Naționale
Debutul muzical în 2023 sub „bagheta” performanței
Sezonul expozițional de iarnă, o sărbătoare a artei contemporane
La Târgul Gaudeamus 2022 a renăscut speranța că, în România prezentă și viitoare, cartea va ocupa locul pe care îl merită
Celebrități care au unit arta cu medicina: Brâncuși și Gerota
„Tichetele culturale”, un sprijin financiar pentru „consumatorii” de produse creative
Un turneu de succes al muzicii fără frontiere
Manifestări științifice și culturale, sub semnul „pedagogiei” utilului și frumosului