Pandemia a dus la scăderea afacerilor înregistrate de parcurile de retail și de mall-urile din România
Numărul 29-30, 11-24 aug. 2021 » Analize și sinteze
Cifra de afaceri înregistrată de parcurile de retail din România a scăzut cu 9,5% în timpul pandemiei, în timp ce, în cazul mall-urilor, s-a consemnat o diminuare de 20,6%, relevă o analiză Cushman & Wakefield Echinox, citată de Agerpres. Conform rezultatelor cercetării, proprietarii de centre comerciale (mall-uri și parcuri de retail) din România au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a situației pandemice, ceea ce indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5%, comparativ cu 2019, ultimul an fără restricții de funcționare, de la 607 milioane de euro la 495 milioane de euro.
Datele preliminare de la Ministerul de Finanțe, citate de compania de consultanță Cushman & Wakefield Echinox, arată o scădere cu circa 35% a cifrei de afaceri a operatorilor de restaurante, în timp ce numărul total al spectatorilor în cinematografe a scăzut, anul trecut, cu 75%, conform Centrului Național al Cinematografiei.
„În acest context, cele două segmente au fost printre cele mai afectate de restricțiile guvernamentale, fapt ce s-a translatat în mod direct și asupra rezultatelor centrelor comerciale”, explică specialiștii.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei