Parteneriat între MF/ANAF și Poșta Română pentru promovarea facilităților fiscale ale OUG nr. 107/2024 privind amnistia fiscală

Parteneriat între MF/ANAF și Poșta Română pentru promovarea facilităților fiscale ale OUG nr. 107/2024 privind amnistia fiscală

Telex » Știri 26 septembrie, 9:51  

Executivul a adoptat, la propunerea Ministerului Finanțelor (MF), o Ordonanță de Urgență privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de OUG nr. 107/2024, act normativ care stabilește că ANAF va încheia o convenție cu Poșta Română pentru a distribui contribuabililor scrisori de informare cu privire la beneficiile facilităților fiscale adoptate prin ordonanța privind amnistia fiscală (OUG nr. 107/2024). Concret – se menționează într-un comunicat al Executivului – Poșta Română va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile și condițiile de accesare a facilităților fiscale, inclusiv cuantumul total al obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 cuprinzând, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită și, respectiv, valoarea care face obiectul anulării. De asemenea, aceste înștiințări vor cuprinde atât un model al notificării privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare, cât și un model al cererii privind anularea unor obligații bugetare.

Totodată, factorii poștali vor prelua de la domiciliul contribuabilului, plicul care conține „Notificarea privind intenția de a beneficia de anulare a unor obligații bugetare” și expedierea acestuia către organul fiscal central competent în administrarea obligațiilor fiscale datorate de contribuabilul de la care a fost preluat.

Poșta Română va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poștal, sumele aferente obligațiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de OUG nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligații în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.

„Măsura este necesară, întrucât, din analiza efectuată la nivelul Ministerului Finanțelor, s-a constatat că serviciile de tipărire și împlicuire a documentelor necesare informării contribuabililor cu privire la accesarea facilităților fiscale nu pot fi realizate într-un timp suficient astfel încât prin aplicarea prevederilor OUG nr.107/2024 să se asigure maximizarea efectelor așteptate din perspectiva încasării veniturilor bugetare”, precizează MF, într-un comunicat.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.