Parteneriat pentru dezvoltarea Magistralei 2 de metrou

Parteneriat pentru dezvoltarea Magistralei 2 de metrou

Telex » Știri 2 noiembrie 2021  

Extinderea Magistralei 2 Pipera - Berceni în zona de sud, după Linia de centură, a reprezentat obiectul protocolului de cooperare și colaborare încheiat între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Metrorex, Consiliul Județean Ilfov, Primăria Sectorului 4 și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, potrivit unui comunicat al MTI, citat de Agerpres. Astfel, pentru îmbunătățirea condițiilor de transport și creșterea mobilității în zona de sud-est a municipiului București, Primăria Sectorului 4, împreună cu Consiliul Județean Ilfov, a inițiat discuții cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Metrorex SA și CFR SA pentru extinderea Magistralei 2 de metrou, în continuarea stației (noi) de metrou Tudor Arghezi.

„De menționat faptul că stația de metrou Tudor Arghezi, aflată într-un stadiu avansat în ceea ce privește partea de structură și calea de rulare, a fost realizată în urma asocierii dintre Metrorex SA (cu acordul MTI) și Primăria Sectorului 4 pentru introducerea în exploatare comercială a liniei tehnologice care leagă Magistrala 2 de metrou cu infrastructura feroviară din jurul Bucureștiului”, se precizează în comunicat.

Magistrala 2 realizează o legătură între zona de sud-est, zona centrală și zona de nord a municipiului București, asigurând transportul a aproximativ 6 milioane de călători/lună (în perioada de dinainte de pandemia COVID-19), ceea ce reprezintă aproximativ 40% din numărul total al călătorilor care utilizau sistemul de transport cu metroul.

„Ca date tehnice, Magistrala 2 are o lungime de 19,9 km de cale ferată dublă, un număr de 15 stații (inclusiv noua stație de metrou Tudor Arghezi aflată în construcție), un depou, un parc de exploatare de 25 de trenuri de generație nouă, asigurând un interval minim de circulație între trenuri la ora de vârf de trafic de 3 minute”, se mai spune în comunicat.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor precizează că finanțarea activităților rezultate din protocol se va realiza după cum urmează: costurile cu studiile de prefezabilitate și fezabilitate vor fi suportate în mod egal de Consiliul Județean Ilfov și Consiliul Local Sector 4, prin virarea a 50% din valoarea contractului de către CJ Ilfov în bugetul sectorului 4 al municipiului București, după înregistrarea facturilor și documentelor justificative aferente contractelor.

Totodată, susținerea costurilor cu exproprierile, costurilor cu elaborarea proiectului tehnic și a costurilor pentru execuția lucrărilor se va stabili, prin act adițional la protocol, în funcție de valorile rezultate în urma elaborării studiului de fezabilitate; includerea asocierii/parteneriatelor rezultate în urma Protocolului în categoria beneficiarilor eligibili pentru finanțarea investiției atât din fonduri europene nerambursabile, cât și din alte surse de finanțare identificate, iar valoarea totală a investiției va rezulta din documentația aferentă studiului de fezabilitate/proiectului tehnic. După îndeplinirea obiectului asocierii, toată infrastructura aferentă obiectivului (cale de rulare, stație de metrou etc.) va intra în proprietatea publică a statului și va fi concesionată Metrorex.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.