Paul Anghel (ANPC): Prețurile practicate pe Litoral și în Delta Dunării au fost comparative cu orice stațiune de lux de pe glob în sezonul estival

Paul Anghel (ANPC): Prețurile practicate pe Litoral și în Delta Dunării au fost comparative cu orice stațiune de lux de pe glob în sezonul estival

Telex » Știri 16 septembrie 2021  

Peste 1.250 de acțiuni de control au avut loc în acest sezon estival pe Litoral și în Delta Dunării, iar valoarea sancțiunilor aplicate s-a ridicat la aproape 3 milioane de lei, a scris, pe Facebook, Paul Anghel, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), relatează Agerpres. „Ca în fiecare an, ANPC a fost un apărător al drepturilor consumatorului român, atât pe litoral sau în Delta Dunării, cât și în zonele care sunt vizitate de un număr mare de turiști. Anterior demarării comandamentelor, am desfășurat o Caravană de Prevenție și Consiliere, împreună cu factorii de decizie locali, în fiecare din aceste zone. Anumite «metehne» ale unei categorii – este adevărat, mică – de operatori economici nu se schimbă și, tot ca în fiecare an, alungă și nu apropie, prin actul de comerț pe care îl fac, turistul. Am sesizat tarife mari și foarte mari la cazare, la parcarea autovehiculelor și chiar și la mâncare. Prețuri comparative cu orice stațiune de lux de pe glob poate chiar cu stațiunile renumite pentru tarifele exorbitante. Mi s-a spus că piața ține... până când?”, a afirmat Paul Anghel.

Conform datelor centralizate de ANPC, în perioada sezonului estival 2021, inspectorii din teren au efectuat peste 1.250 de acțiuni de control la operatorii economici care desfășoară activități comerciale în zonă. În urma acestor controale, au fost aplicate circa 1.100 de avertismente și 490 de amenzi, în valoare de peste 2,9 milioane lei, dar au fost oprite temporar de la comercializare și produse în valoare de circa 950.000 lei.

De asemenea, s-au oprit definitiv de la comercializare produse în valoare de aproximativ 450.000 lei, respectiv a fost oprită temporar prestarea serviciului în 84 de unități. Mai mult, în cazul a trei operatori economici a fost propusă închiderea temporară a unității, până la 6 luni.

„Este adevărat faptul că anumite prețuri/costuri au crescut (vezi transport etc.), sezonul s-a scurtat, dar... aceleași servicii care lasă de dorit: costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat și irascibil, atitudine sfidătoare, patroni care nu înțeleg relația serviciu/cost/respect, dughenizare, aplecătoare pe post de spații comerciale (unele ar vrea să deservească chiar și alimentație publică)”, precizează oficialul ANPC.

În privința aspectului stațiunilor de la malul Mării Negre, Paul Anghel este de părere că situația nu este cea mai bună, „cu excepția Constanței și a stațiunii Mamaia”.

Reprezentantul ANPC amintește de trotuare neterminate, străzi găurite, capace de canal pe post de jaloane, mormane de gunoi, lipsa locurilor de parcare sau existența locurilor de parcare cu plată „la preț de cameră de 3 stele”.

„Evident, nu generalizez. Probabil există și excepții (ghinionul meu că nu le-am întâlnit). Îmi pare rău, în continuare, pentru cei care înțeleg ce înseamnă turismul, pentru cei care au muncit 30 de ani să dezvolte acest segment, pentru cei care au investit și depus eforturi enorme. Se pare că aceștia au rămas și ei tot excepții!”, consideră Paul Anghel.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.